
Od 2020. godine na snagu stupaju strože ekološke norme EU koje zahtevaju od proizvođača automobila da zadrže prosek emisije CO2 flote ispod 95 grama po kilometru.
Do 2015. godine proizvođači su nadmašili propisanu kvotu, pa su automobili emitovali u proseku 118,5 grama CO2 po kilometru, mada je EU propisivala granicu od 135 g/km.
U međuvremenu je prodaja većih, težih i rastrošnijih SUV-ova eksplodirala, dok su dizelaši, koji emituju manje CO2 od benzinaca, izgubili na popularnosti zbog Volkswagenove afere Dieselgate.
Tako je prošle godine po prvi put prosečna emisija CO2 lakih motornih vozila na nivou EU skočila na 122,9 grama po kilometru, odnosno 8 grama više od ciljane.
Iako proizvođači pokušavaju da proguraju hibridne i električne automobile kako bi nadomestili pad prodaje dizelaša, analitičari veruju da će kazne EU teško biti izbegnute.
Navodno bi industriju moglo da pritisne više od 14 milijardi evra troška, budući da će proizvođači morati da plaćaju po 95 evra kazne za svako vozilo koje probije kvotu.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs