
Poznato je da vrlo često snaga kojom se proizvođači razmeću i hvale se ne odražava na snagu na točkovima. Brojke proizvođača se najčešće odnose na snagu izmerenu na motoru, tj. kolenastom vratilu (radilici) motora. Iz tog razloga nam je potreban dinamometar kako bi saznali tačne brojke snage koje se prenose na podlogu.
Srećom, Hennessey ima ovu “spravicu”, pa je odlučio da veže novi Corvette ZR1 za dinamometar.
Konačni rezultati su: 654 KS na zadnjim točkovima, i 875 Nm obrtnog momenta, što predstavlja ozbiljnu razliku, i gubitke u prenosu od 13 procenata, naspram fabrički deklarisanih 755 KS na radilici. Uprkos izgubljenih 101 KS između motora i točkova, ZR1 i dalje ima i više nego dovoljno snage da “zalepi” vozača za sedište. 654 KS na točkovima omogućava Corvette ZR1 da do 96 km/h stigne za 2.85 sekunde, što je teritorija super automobila.
Kao i mnogi drugi tjuneri, i Hennessey će nadoknaditi ovaj gubitak snage uz pomoć aftermarket delova. Preciznije, Hennessey već planira HPE800 paket, koji će podići snagu na 850 KS, ali i HPE1200 paket koji podrazumeva 1,200 KS iz 7.0 litarskog V8 motora sa mehaničkim kompresorom. Da, na kolenastom vratilu, ne na točkovima…
Izvor: Dmotion.rs
Foto: Hennessey