home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo Giulia

Koliko mudro stratezi italijansko-američke alijanse Fiat Chrysler Automobiles vode tehnološko-poslovnu strategiju, pokazuje uvođenje 'malog globalnog motor' GSE (Global Small Engine).

Reč je o novom, modularnom dugohodnom motoru (70 x 86,5 mm), koji je starovao 2016. u 2-ventilskoj (!) 3-cilindarskoj atmosferskoj verziji N3 sa 999 ccm i 72KS (76KS na etanol) za brazilske modele Fiat Mobi, Uno i Argo kao i 4-cilindarskoj sa 1332 ccm i 101KS (109KS na etanol), za Fiat Uno, Argo i Cronos.

Sada stižu turbo verzije s direktnim ubrizgavanjem T3 (3 cilindra, 12V, 999 ccm, 120KS, 190 Nm), koja je već najavljema za Fiat 500X, a uskoro i za Jeep Renegade. To jeste već vest samo za sebe, posebno što se za iste modele najavljuje i T4 (4 cilindra, 16V, 1332 ccm, 150KS, 270 Nm). Ipak, 'bomba' je ono što je i povod ovog teksta.

Najavljena je Alfa Romeo Giulia 1.3 Turbo, italijanska 'bella machina', uvedena 2016. Upregnuta je snažnijom verzijom motora T4 (4 cilindra, 16V, 1332 ccm, 180KS, 320 Nm). Ta, dugoočekivana ulazna benzinska verzija (do sada su u ponudi bili turbo benzinci 2.0 sa 200KS, 2.0 sa 280KS i 2.9 V6 sa 510KS), vraća se u slavnu kategoriju kultnog modela iz 1960-ih, kada su važile jednačine: Alfa 1300 = BMW 1600, Alfa 1600 = BMW 2000.

Turbo benzinac, koji će dinamičnost da crpi iz najvećeg obrtnog momenta od 320 Nm pri 2500/min (pazite, reč je o turbo benzincu, ne turbo dizelašu) će omogućiti ubrzanje do stotke za 7,1 s i najveću brzinu od 230 km/h. Deklarisana kombinovana potrošnja će iznositi samo 5,4 l/100 km, dakle u normalnoj vožnji se može očekivati realni prosek od oko sedam, što je za takav auto super.

Izvor: Autoportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 2360



Komentari