
Bez obzira na sve veću prisutnost hibridnih i elektropokretanih automobila u japanskoj automobilskoj kompaniji smatraju da vreme benzinskih i dizelskih motora nije prošlo.
Zbog različitih načina na koje se u različitim delovima sveta proizvodi električna energija u Mazdi smatraju da automobili koje pokreću samo elektromotori, u kontekstu emisije CO2, nisu baš uvek u prednosti u odnosu na automobile koje pokreću konvencionalni benzinski i dizelski motori.
Način proizvodnje električne energije je osnovni razlog zbog kojeg je Mazdin prvi čovek u odeljenju za razvoj motora Ichiro Hirose u izjavi na sajmu automobila u Los Anđelesu novinarima rekao da će kompanija i dalje ostati fokusirana na razvoj benzinskih i dizelskih motora kojima do daljnjeg daje prednost pred električnim pogonskim rešenjima.
Hirose veruje da još ima prostora za značajna poboljšanja motora s unutrašnjim sagorevanjem, što će rezultirati 30 posto manjom potrošnjom goriva u odnosu na motore aktuelne generacije, a Mazda će se pored razvoja novih tehnologija za benzinske i dizelske motore (koji su optimalno rešenje za pokretanje velikih i teških automobila) vratiti i razvoju rotacionih motora.
Prvi u nizu najmodernijih benzinskih motora nove SkyActiv generacije s kojim pored konvencionalnog načina sagorevanja smese u cilindrima (svećice) stiže i mogućnost sagorevanja pomoću visoke kompresije predstavljen je sa četvrtom generacijom Mazde 3.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs