
Treći mesec od uvođenja novih standarda za merenje potrošnje i emisije izduvnih gasova motora s unutrašnjim sagorevanjem lakih vozila - WLTP, prodaja automobila u Evropi nastavlja da pada. U novembru za 8 posto.
Proizvođači automobila su morali da zaustave prodaju modela koji nisu bili sertifikovani po novim standardima, što je izazvalo uska grla u procesima isporuke.
Volkswagen grupa je tako u novembru zabeležila čak 11 posto lošiji rezultat u odnosu na isti period prošle godine, s tim da je po negativnim rezultatima prednjačio Porsche sa 62 % i Audi sa padom od 41 posto. Volkswagen je zabeležio 3,8 posto lošiji rezultat, dok su Škoda i Seat poboljšali ishod za pola procenta.
PSA grupa je uknjižila pad od 6,1 posto. Peugeot je registrovao 6,4 posto, Opel 8,1 posto a Citroen 1,6 posto manje automobila nego u istom mesecu 2017.
Renault je u istom periodu ostvario pad od 28 posto, dok je Dacia porasla za 14 posto.
Alfa Romeo se upisao među veće gubitaše s padom od 47 posto, dok je Fiatu prodaja pala za 11 posto, a Jeepu porasla za 29 posto.
Od azijskih proizvođača Nissan je zabeležio najgori rezultat s padom od 28 posto, dok je Toyota najbolje prošla s rastom od 3,5 posto. Hyundaiju je prodaja pala za 5,3 a KIA-i za 1 posto, dok je Honda prodala 14 posto manje automobila.
Od premium proizvođača je najgore prošao Land Rover s padom od 9,4 posto, dok je sestrinskoj kompaniji Jaguar prodaja porasla za čak 46 posto. Volvo i Mercedes su povećali prodaju za 12 odnosno 4,2 posto, dok je BMW-u broj isporučenih vozila u novembru smanjen za 2,6 posto u odnosu na 2017.
Proizvođači su uknjižili rekordne rezultate u avgustu, ali ova prednost se ubrzano topi pa bi 2018, mogla da završi minusom.
Trenutna prodaja je još uvek veća nego prošle godine u istom periodu za 0,6 posto i iznosi 14,6 miliona automobila. Ipak, ako u decembru proizvođači isporuče manje od 1,05 miliona vozila, odnosno ako broj registracija padne za više od 8 posto, godina na izmaku će se pokazati poražavajućom.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs