
Japanski mediji su objavili informacije iz izvora bliskih rukovodstvu japanskih proizvođača prema kojima Subaru BRZ i Toyota GT86 odlaze u istoriju.
Mada je bilo najavljeno da će Subaru BRZ i Toyota GT86 druge generacije na tržište stići 2021. godine, to se verovatno ipak neće dogoditi. Dva sestrinska modela su već duboko zagazila u sedmu tržišnu godinu pa bi naslednici već trebalo da budu u završnoj fazi razvoja.

Ipak, obzirom na prodajne brojke i na činjenicu da nisu uspeli da se nametnu kupcima, odluka da se pošalju u istoriju nikoga ne bi trebalo da iznenadi. Bili su izuzetno zabavni u vožnji, pružali su istinski užitak vožnje zahvaljujući kompaktnim gabaritima, vrhunskom oslanjanju, niskom težištu, preciznom upravljanju, zadnjem pogonu… Ali, za potpun ulazak u klasu sportskih coupea je nedostajalo snage.
Naime, koliko god su kompaktni gabariti bili prednost po pitanju upravljivosti, toliko su se pokazali nedostatkom po pitanju ugradnje snažnijeg motora, jer je prostor pod haubom bio previše skučen. Subaru je dugo razmatrao mogućnost ugradnje motora s turbo punjačem, ali bi promene na karoseriji biti prevelike pa se od toga odustalo. Upravo je skromnih 200KS, koliko su razvijali, glavni razlog što su i Subaru BRZ i Toyota 86 često bili predmet tjuninga.
Uglavnom, ako se Japanci odluče da ih pošalju u penziju, pamtićemo ih po lepom povratku u neka dobra stara vremena kada je više od snage bio na cenu užitak vožnje. U doba kada prosečan sportski kompakt razvija ba 50KS više na tržištu nisu imali prevelike šanse za uspeh. Osim u očima entuzijasta.
Pamtićemo i činjenicu da je Toyota 86 pod haubom imala bokserski motor, koji je donirao Subaru BRZ.
Izvor: Autopress.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs