home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen EV

Nemački automobilski div Volkswagen je u saopštio da je prošlu godinu zaključio s većom dobiti i prihodima uprkos ogromnim troškovima vezanih za skandal s falsifikovanjem podataka o emisiji štetnih gasova.

Neto dobit grupe je povećana u 2018. šest posto, na 12,15 milijardi evra, pokazuje kompletan godišnji poslovni izveštaj grupe.

Prihodi su uvećani 2,7 posto, na 235,8 milijardi evra. Grupa je prošle godine prodala ukupno 10,8 miliona automobila.

Operativna dobit je povećana jedan posto, na 13,9 milijardi evra.

"Ostvarili smo dobre rezultate uprkos snažnim nepovoljnim faktorima", konstantuje u saopštenju izvršni direktor Herbert Diess.

Veliki teret grupi su bili stroži testovi emisije štetnih gasova (WLTP), uvedeni nakon što je kompanija 2015. priznala da njihovi automobili ispuštaju više štetnih gasova u okolinu nego što su pokazivali raniji testovi.

Uvođenje WLTP-a u septembru prošle godine je VW koštalo gotovo milijardu evra zbog usporene proizvodnje, izjavio je za AFP predstavnik kompanije za medije. Uticaj tog faktora je vidljiv u 4,2-procentom padu operativne dobiti u četvrtom prošlogodišnjem tromesečju, na 3,0 milijarde evra.

Grupa je prošle godine izdvojila 3,2 milijarde evra za pokrivanje troškova ′dieselgatea′, otprilike koliko i godine ranije.

Od tog iznosa milijarda evra je izdvojena za plaćanje novčane kazne u Nemačkoj na nivou grupe. Audi je platio 800 miliona evra kazne.

Ukupno je grupa od 2015. godine izdvojila 29 milijardi evra za pravne troškove, kazne, otkup vozila i ugradnju nove opreme u automobile sa spornim softverom koji je omogućavao prikazivanje netačnih podataka o emisiji štetnih gasova.

Iz VW-a su za sledeću deceniju najavili još ambicioznije planove u segmentu ponude električnih automobila, planirajući ukupno 70 modela, u odnosu na dosada planiranih 50. Do 2028. nameravaju da prodaju 22 miliona automobila s baterijama.

Nadaju se da će im ta ′ofanziva′ pomoći da ispune strože zahteve Evropske unije o ispuštanju štetnih gasova.

"Udeo električnih vozila u floti grupe će porasti do 2030. godine na minimalno 40 posto", najavljuju u VW-u, dodajući da ključne baterijske ćelije nameravaju da nabavljaju od južnokorejskih Samsunga, LG-a i SK Inovationa i kineskog CATL-a.

"Volkswagen takođe pomno analizira mogućnost učestvovanja u proizvodnji baterija u Evropi", dodaju.

U prognozama za ovu godinu predviđaju "nešto" više prodatih autoamobila i "čak pet posto" više prihode nego u 2018. Operativna marža bi trebalo da poraste na 6,5 do 7,5 posto, s prošlogodišnjih 5,9 posto.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 552



Komentari