
Volkswagenovi inženjeri rade na optimizaciji troškova, ali brojne su prepreke u razvoju najpristupačnijeg električnog automobila.
Zadatak da razvije najjeftiniji električni model unutar grupe je dobio Seat, i to na skraćenoj osnovi MEB platforme. A cilj je jasan: zamena za VW Up!, Škodu Citigo i Seat Mii s električnim pogonom ne sme da košta više od 20.000 evra, piše Auto News.
A pritom se radi sve da i razvoj bude što jeftiniji, pa već sada u VW-u razmišljaju da istu osnovu iskoriste za električnu verziju za broj većeg modela, ali ne dužeg od 4 metra. Prevedeno, tu se već vidi razvoj novog Pola.
Frank Welsch, prvi čovek razvoja, kaže da njegovi inženjeri rade na radikalnim promenama u arhitekturi električnog vozila. Nastoji se da na najmanju moguću meru smanje sve komponente pogona i pritom smanje količinu čelika, plastike i svih ostalih materijala. Primera radi jedna je ideja uzdužnog smeštaja baterija u pod: "To bi nam dalo više prostora između baterija i do okvira vrata, a time i veću deformacijsku zonu u slučaju nesreće. Bezbednost je naš prioritet i puno novca trošimo na bezbedan smeštaj baterija“, komentariše Welsch.
Ali novi koncept donosi nove probleme, pa se tako već sada razmatra mogućnost da elektromotori budu još manji, a to znači i potpuno novi tip motora. Naime, za ID je predviđen elektromotor s permanentnim magnetima, a sada se razmišlja o indukcijskom (asinhronom) motoru jeftinije verzije.
Očekuje se da će aktuelni VW e-Up koji se prodaje po ceni od oko 22.570 evra u Nemačkoj na tržištu izdržati do 2022. godine. Inače, ove godine dolazi blizanac iz Škode (Citigo EV), a početkom sledeće iz Seata (Mii EV).
I završimo Welschovim rečima: "Svako može da napravi skup auto. Najteži zadatak jednog inženjera je napraviti i cenom pristupačan auto".
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs