home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

BMW i3

Pojedini poslanici nedavno su u Skupštini Srbije pokrenuli inicijativu za uvođenje subvencija i podsticaja za kupovinu električnih, hibridnih i plag-in vozila, saznaju "Novosti". Sada se traži model kako da ova podrška ekološkim automobilima ne optereti budžet.

Kako saznajemo, kupac ovakih vozila bi plaćao, kao i do sada, carinu i PDV, ali bi ga država stimulisala određenim popustom.

- Ideja je da se kroz neke druge vidove, poput eko-taksa, ali i povlačenjem sredstava iz fondova EU, namenjenih za tu svrhu, omogući jeftinija kupovina vozila sa čistom tehnologijom - kaže naš izvor iz Skupštine Srbije. - Predlog je da se uredba donese što pre, pretpostavlja se do kraja godine, da bi stupila na snagu 2020. i važila pet godina.

Da država ozbiljno razmišlja o subvencionisanju eko-vozila potvrdila je i ministarka saobraćaja i građevine Zorana Mihajlović, koja je izjavila da se zalaže za što brže subvencionisanje kupovine vozila koja ne zagađuju vazduh. Ministar za životnu sredinu Goran Trivan je bio još konkretniji.

- U prvom trenutku trebalo bi ići na zabranu uvoza polovnih vozila. Da li starosti od 10 ili 15 godina videćemo - rekao je, za "Novosti", Trivan. - Zatim bi trebalo kroz subvencionisanje, ali i drugu vrstu podsticaja, manji porez, besplatno parkiranje i slično, stimulisati kupovinu ovih vozila.

I ministar Trivan smatra da bi priprema celog projekta trebalo da bude gotova do kraja ove godine i da bi od 2020. imali ceo set mera koje bi regulisale ovu oblast.

- Kada se zna da je Svetska zdravstvena organizacija saopštila da u Srbiji godišnje umre oko 5.000 ljudi zbog zagađenog vazduha, valjda je svima jasno da nešto po tom pitanju, i to brzo, moramo učiniti - kaže Trivan.

Taksa

Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, kaže da bi najjednostavnije bilo da se uvede plaćanje eko-taksa prema zagađenju. Kada bi se, na primer, uvela eko-taksa od 12.000 dinara po toni (koju trenutno plaćaju samo kupci novih vozila) i za fizička lica koja uvoze polovne automobile, inkasiralo bi se najmanje 12 miliona evra godišnje.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 431



Komentari