
Pre nekoliko dana je objavljena vest o rezultatima donekle kontroverzne studije nemačkog IFO instituta koja je pokazala da u životnom veku električnih automobila, od proizvodnje do kraja korišćenja, oni po pređenom kilometru zagađuju okolinu i do 28% više nego dizelski automobili.
Već tada je napomenuto da su ovi rezultati u suprotnosti s onima koje je nedavno objavila Evropska agencija za okolinu, a sada je pokazano i da u IFO-voj studiji postoje naučni propusti.
Portal Electrek donosi analizu koja razotkriva naučne greške koje su dovele do, smatraju, pogrešnih zaključaka. Kao prvo, treba imati na umu da se radilo o studiji na primeru nemačke elektroenergetske mreže u kojoj se veliki deo energije dobija i dalje iz "nečistih" izvora poput uglja.
Dalje, studija je, kao i neke prethodne, uračunala u ugljenični otisak uticaj automobilskih baterija kao da se one nakon pređenih 150.000 kilometara bacaju i postaju opasni otpad – što, naravno, nije slučaj. Gotovo svi proizvođači baterija i automobila ulažu napore da se materijali iz baterija recikliraju.
Ipak, možda i najveća greška IFO-ve studije jeste što je kod električnih automobila upoređeno zagađenje nastalo u celom životnom ciklusu, dakle od proizvodnje baterija i vozila pa do kraja životnog veka. Kod dizelskih vozila, s druge strane, nije uračunat ugljenčni otisak nastao prilikom proizvodnje dizelskog goriva i prevoza istog od mesta proizvodnje do mesta potrošnje.
Autor/izvor: SEEbiz / Bug.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs