
Ideja trolejbusa u kombinaciji s najnovijim tehnologijama bi mogla da bude novo rešenje za optimizaciju kamionskog prevoza po pitanju izduvnih gasova.
U Nemačkoj su se dosetili rešenja kojim bi mogli da reše glavninu problema zagađenja u drumskom teretnom saobraćaju gde su dizelski motori imperativ. Proces elektrifikacije je skup i bolan, ali ova ideja bi mogla da bude rešenje u saobraćaju tegljačima, bar kad su u pitanju autoputevi.
Radi se o tzv eHighway putu na kojoj saobraćaju kamioni opremljeni trolama, a koji se električnom energijom napajaju poput trolejbusa, putem nadzemne mreže istosmerne struje napona 670 V. Nakon višegodišnjeg razvoja i uspešno odrađene test faze otvorena je prva deonica u dužini od 10 km.
Tehnologiju je razvio Siemens, a sistem kamionima s odgovarajućom opremom omogućava da se spoje na električnu mrežu i na struju voze brzinom do 90 km/h. Kad su spojeni s izvorom električne energije, kamioni voze na električni pogon, a silaskom s e-autoputa vraćaju se na klasičan pogon motorom s unutrašnjim sagorevanjem.
U Siemensu naglašavaju da ova tehnologija omogućava drastično smanjenje štetnih izduvnih gasova, ali i da bi vlasnik kamiona na 100.000 pređenih kilometara mogao da uštedi do 20.000 evra. Takođe, ovaj sistem je u potpunosti kompatibilan s trenutnom drumskom infrastrukturom.
Nemačka vlada je potrošila oko 70 miliona evra na razvoj tehnologije koja kamionima omogućava korišćenje Siemensove električne mreže. Osim nedavno otvorene deonice između frankfurtskog aerodroma i industrijskog parka, vredne oko 15 miliona evra, uskoro će se otvoriti još dve deonice eHighwaya.
Slične tehnologije se trenutno testiraju u Švedskoj i Americi.
Izvor: Index.hr
Foto: YouTube/Siemens