
Bosch je radio zajedno sa kompanijom Nikola na poboljšanju razvoja pogonskog sklopa
*
Kompanije Nikola i Bosch zajedno razvijaju pogonski sklop gorivnih ćelija za
kamion Nikola Dva Alfa
*
Nikola kamione odlikuju Bosch inovacije kao što su „Mirror Cam“ sistem,
„Perfectly Keyless“ i „Servotwin“ upravljački sistem
*
Džejson Rojht, potpredsednik i rukovodilac regionalne poslovne jedinice
Commercial Vehicles & Off-Road za Bosch u Severnoj Americi: „Ovo je bila dvoipogodišnja
saradnja sa ciljem na implementaciji naprednih tehnologija u potpuno nov i
jedinstvern pristup kamionima sa najvišim nivoima inženjerske izvrsnosti.“
*
„Bosch je bio naš inovativni partner koji je pomogao da naša vizija postane
realnost.“ – Trevor Milton, osnivač i CEO kompanije Nikola.
Nikola Motor Company je prvi put prikazala javnosti svoj kamion sa pogonom na vodonik i struju – Nikola Dva, na događaju „Nikola World“. Bosch tehnologija i stručnost su pomogle Nikoli da shvati punu funkcionalnost Nikola Dva kamiona na vodonik i struju sa komponentama i sistemima za teške terete koji su spremni za industrijski rad. Tehnološki i sistemski pristup je prilagođen za korišćenje u kompletnoj gami Nikola vozila, uključujući Nikola Jedan sa kabinom za spavanje i Nikola Tri, kamion na vodonik i struju za evropska tržišta.
Nikola kamione odlikuju inovacije u autonomnosti, umreženosti i elektrifikaciji, a sve uz pomoć kompanije Bosch. Dobavljač ove tehnologije i usluga nudi rešenja za komercijalna vozila za unapređenje efikasnosti i bezbednosti u logistici. Kako bi obezbedili Nikolin karakterističan nastup, inženjerski timovi sa Bosch lokacija u Sjedinjenim Američkim Državama i Nemačkoj su doprineli sa više od 220.000 radnih sati na razvoju Nikola kamiona.

„Ovo je bila dvoipogodišnja saradnja sa ciljem na implementaciji naprednih tehnologija u potpuno nov i jedinstvern pristup kamionima sa najvišim nivoima inženjerskih veština.“ izjavio je Džejson Rojht, potpredsednik i rukovodilac regionalne poslovne jedinice Commercial Vehicles & Off-Road za Bosch u Severnoj Americi. „Učili smo jedni od drugih i zajedno se trudili da napredujemo i ostvarimo ono što je ostalima bilo nemoguće. Nikola Dva nije jednostavna evolucija današnjih kamiona za teške terete, to je revolucija u sofisticiranoj kontroli i dizajnu.“
„Bosch je bio naš inovativni partner koji je pomogao da naša vizija postane realnost.“ rekao je Trevor Milton, osnivač i CEO kompanije Nikola Motor Company. „Tražimo partnere koji nam mogu pružiti stručnost i prvoklasna rešenja, ali i one koji su voljni da sanjare sa nama.“
Mozak budućnosti – razvijen od strane kompanija Nikola i Bosch
Nikola kamion je više od vozila na gorivne ćelije; to je super kompjuter na točkovima. Bosch sistemi, programi i inženjerska stručnost su pomogle kompaniji Nikola da naprave mozak svog Nikola Dva super kamiona.
Jedan od ključnih elemenata Nikolinog naprednog sistema je Bosch Upravljačka jedinica vozila – VCU (eng. Vehicle Control Unit), koji omogućava više kompjuterske snage za napredne funkcije uporedo smanjujući broj pojedinačnih jedinica. VCU obezbeđuje buduće inovacije omogućavajući skalabilnu platformu za visokokompleksnu električnu/elektronsku (E/E) arhitekturu potrebnu za podršku naprednim karakteristikama Nikola kamiona. Porodica Nikola kamiona će biti povezana sa naprednim i bezbednim operativnim sistemom koji omogućava bežična ažuriranja i monitoring, u realnom vremenu.
Pogonski sklop komercijalnih vozila je iznova izmišljen
Osnovu cele linije Nikola kamiona čini novi pogonski sklop za komercijalna vozila razvijen zahvaljujući saradnji između kompanija Nikola i Bosch. Ove dve organizacije su iznova izmislile pogonski sklop – zajedno sa integrisanom šasijom vozila – od samog početka. Sistem gorivnih ćelija je specijalno dizajniran od strane kompanija Nikola i Bosch. Ove dve kompanije su zajedno radile na razvoju prve prave e-osovine za teška komercijalna vozila sa dvojnim motorom. E-osovinu odlikuju Bosch rotori i statori, a kompanija Bosch je takođe doprinela bezbednosti u celom kamionu.
Bez retrovizora i ključa – Bosch tehnologija u svim segmentima Nikola kamiona
Bosch tehnologija preovlađuje i u drugim delovima Nikola kamiona. Vozila kompanije Nikola neće imati jednu karakteristiku koja je standardna na kamionima klase 8: retrovizore. Na mestima standardnog glavnog retrovizora i onih sa strane nalaziće se sistem kamera, poznat kao „Micro Cam System“, koji vozačima nudi digitalni pregled zadnje i bočnih strana iz kabine kamiona. Dve kamere, podešene levo i desno na mestu standardnih ogledala, prenose slike u realnom vremenu na ekrane visoke rezolucije ugrađene unutar kabine. Sistem, razvijen od strane kompanija Bosch i Mekra Lange, podešava prikaz ekrana da odgovara realnoj situaciji u vožnji. On hvata oba vidna polja za prikaz unazad od retrovizora sa samo jednom kamerom sa obe strane kabine. Kao dodatak povećanju bezbednosti, kompaktne digitalne kamere umesto retrovizora nude aerodinamičnu prednost, jer su kamere značajno manje od retrovizora i smanjuju otpor vazduha pri vožnji.
Operateri voznih parkova će biti u mogućnosti da digitalno upravljaju ključevima Nikola kamiona u svojim voznim parkovima zahvaljujući „Perfectly Keyless“ sistemu iz kompanije Bosch. Kompanije za iznajmljivanje teretnih i komercijalnih vozila mogu koristiti aplikaciju za pametne telefone kako bi vozačima dali pristup određenim voznim parkovima i fleksibilno upravljali ko i kada ima prisstup vozilima. Senzori na Nikola vozilima će se povezati sa aplikacijom na vozačevom pametnom telefonu tako da u trenutku kada vozač priđe vozilu, Perfecty Keyless sistem prepoznaje pametni telefon, identifikuje jedinstveni bezbednosni ključ dodeljen vozačevom telefonu i otključava vrata. Čim se vozač udalji od kamiona, vozilo je automatski zaključano.
Nikola kamioni su opremljeni za asistenciju vozaču i buduću autonomnost zahvaljujući komponentama Bosch Servotwin elektrohidrauličnih upravljačkih sistema. Upravljački sistem će unaprediti sisteme asistencije vozaču tako da aktivno pomažu vozaču u povećanju komfora i većoj bezbednosti. Na vozilima kompanije Nikola, Servotwin će podržavati funkcije kao što su pomoć pri održavanju unutar kolovozne trake, smanjenje uticaja bočnog vetra i pomoć u saobraćajnoj gužvi. Sistem takođe predstavlja ključni element za uvođenje automatizovanih funkcija u budućnosti.
PR saopštenje