
Automatizovano vozilo sa vozačem će za početak voziti po gradskom centru Brisela kako bi se sistemi prilagodili evropskim uslovima i navikama vozača
Toyota Motor Europe je objavila da započinje probnu fazu automatizovane vožnje na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, Toyota sada izlaže svoje interno razvijene sisteme stvarnim gradskim uslovima, i to u živom gradskom centru Brisela, gde će jedan Lexus LS neprestano voziti nepromenljivom rutom sledećih 13 meseci.

“Toyotin krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti ljudsko ponašanje kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestolnica u kojoj žive građani 184 različite države. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistema sada dodajemo i evropske uslove”, kaže Gerald Killmann, potpredsednik za istraživanje i razvoj pri Toyota Motor Europe.
Bezbednost pre svega
Ovaj Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i voziće na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu će se nalaziti i vozač, koji može da u bilo kom trenutku interveniše i zaobiđe upravljački sistem autonomnog vozila, kao i operator koji će nadgledati celi sistem.
Toyota izlazi s ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljitih priprema vozila: provere sistema autonomne vožnje, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobivanja neophodnih odobrenja.
Projekat L3Pilot
Ovo automatizovano vozilo će se koristiti i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog učestvovanja u evropskom projektu L3Pilot, zajedno s 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela. L3Pilot je četvorogodišnji evropski projekat pokrenut 2017. godine, a delimično ga finansira Evropska komisija.
Ovaj projekat utire put za terenska ispitivanja sistema autonomne vožnje većih razmera koja će obuhvatati oko 1.000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Evropi.
Izvor: Autonet.hr / Toyota