
Proizvodnja novog Kia XCeeda je krenula u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, gde se već proizvode 3 varijante Ceeda (hečbek Ceed, Ceed Sportswagon i shooting brake ProCeed). Model, namenjen isključivo Evropi, dolazi na tržište na jesen i besplatno nudi fabričku 7-godišnju garanciju (do 150.000 km – prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).
Novi krosover, koji je sportska alternativa tradicionalnim sportskim terencima, nudi uporediv nivo prostranosti, namenjene putnicima i prtljagu.

Kia XCeed svojom upravljivošću, udobnošću i predvidljivom vožnjom zabavlja vozače, dok istovremeno zbog višeg položaja sedenja omogućava bolji pregled događanja na putu od običnih hečbekova.

Kia će na jesen, kada krene prodaja XCeeda, nuditi najviše izbora u razredu C, jer će imati u ponudi čak 4 varijante karoserije – hečbek Ceed, karavan Ceed Sportswagon, shooting brake ProCeed, krosover XCeed.
Kabina i prtljažni prostor sportskog terenca u sportskijoj, kompaktnijoj karoseriji
Kia XCeed je dizajniran sa ciljem pružanja prostora u kabini i prtljažniku kakve viđamo u sportskim terencima – u više sportskom stilu, ali sa kompaktnijim dizajnom. Pozicioniran između 5-vratnog Ceeda i Sportagea, XCeed još uvek pruža sličnu prostranost u unutrašnjosti i prtljažniku kao najprodavaniji sportski terenci u Evropi.
Dužinom od 4.395 mm je Kia XCeed 85 milimetara duži od 5-vratnog Ceeda i 90 milimetara kraći od Sportagea. Njegova maksimalna visina krova je 1.490 mm, što znači da je 43 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportagea, što vozačima omogućava niži centar gravitacije od višeg rođaka i nešto viši položaj od običnog Ceeda.
Kia XCeed, napravljen na osnovi Ceeda, kao jednog od najprostranijih vozila u kompaktnom razredu, nudi puno prostora u unutrašnjosti za putnike koji sede napred i pozadi. Sa položajem bokova koji su na svakom sedištu postavljeni 42 mm više nego kod Ceeda nudi lakše ulaženje i izlaženje iz vozila. Staklene površine u obliku polumeseca i fastbek krovna linija omogućavaju onima koji sede pozadi svetao, prozračan ambijent i više prostora u predelu glave nego konkurencija.
Duži zadnji prepust XCeeda zaslužan je za duži prtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara (VDA), što je 31 litar više nego kod Ceeda i tek malo manje nego kod najprodavanijeg kompaktnog sportskog terenca u Evropi. Sa oborenim zadnjim sedištima zapremina naraste na 1.378 litara. Svestranost omogućavaju deljiva klupa (u razmeri 40:20:40), električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika, dvostruko dno u prtljažniku, koje se može odstraniti i tako ponuditi još više prostora ili omogućava sakriven pretinac u prtljažniku.
Bezbednost, povezivost i infotainment – XCeed je jedan od tehnološki najnaprednijih modela u svojem razredu
Kia XCeed je jedan od prvih modela u Evropi, koji nudi Kijin inovativni telematski sistem UVO Connect, koji će odvesti vožnju u digitalnu eru. UVO Connect povezuje vozača sa svetom oko njega pružanjem važnih informacija preko tačskrin ekrana u kabini i vozačevog pametnog telefona. Telematika donosi usluge uživo (Kia Live) na opcionalnom 10,25-inčnom TFT LCD širokom ekranu, sistem koristi svoju eSIM karticu za prenos i osvežavanje podataka uživo tokom vožnje. To uključuje saobraćajne informacije uživo, vremensku prognozu, zanimljiva mesta (POI), kao i detalje o parkiranju na ulici i na uređenim parkiralištima (uključujući i cenu, lokaciju i raspoloživost). Drugi deo sistema UVO Connect su dijagnostički podaci o vozilu i predviđenim vožnjama, što vozačima omogućava slanje rute vozilu pre početka putovanja i omogućava proveravanje lokacije vozila u svakom trenutku.
Opcionalni navigacioni sistem sa 10,25-inčnim ekranom na dodir standardno donosi Bluetooth povezivost za više uređaja – putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno - kao i upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto.
Motori sa turbo punjačem – uskoro i plug-in hibrid
Kia XCeed pokreću živahni turbo motori koji kupcima nude dosta izbora koji će zadovoljiti različite želje i potrebe vozača.
Raspoloživa su tri turbo motora (T-GDi). Trocilindrični 1.0 T-GDi proizvodi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta, dok četverocilindrični 1.4 T-GDi proizvodi 140 KS i ima obrtni momenat od 242 Nm. Najsnažniji motor u XCeedovoj ponudi je 1,6-litarski T-GDi motor koji inače možemo naći samo u varijantama Ceed GT i ProCeed GT. Sa maksimalnom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm ovaj mišićavi 1.6 T-GDi odlično se slaže sa performansama vozila u različitim uslovima vožnje.
Kia XCeed je raspoloživ i sa dva motora Smartstream. Radi se o najčistijem dizel motoru koji je Kia ikada napravila, a ujedno je i najštedljiviji u ponudi ovog modela. 1,6-litarski motor Smartstream nuditi će se u dve varijante – sa 115 KS i 136 KS.
Sa izuzetkom 1.0 T-GDI svi motori mogu snagu prenositi na prednji par točkova preko 6-stepenog ručnog ili 7-stepenog automatskog mjenjača sa dva kvačila. 1.0 motor dolazi samo sa 6-stepenim ručnim menjačem. Sistem start/stop (ISG) deo je standardne opreme kod svih izvedbi opreme i motora.
Ekološki prihvatljiviji motori sa niskim emisijama, kao npr. blagi hibrid (48V) i plug-in hibrid biće raspoloživi kod XCeeda i ostalih modela u Kijinoj gami početkom 2020. godine
PR saopštenje