
Ako pretpostavimo da se ljudi generalno boje nečeg novog, onda samo treba da se setimo da se nekada benzin kao gorivo prodavao u apotekama! Mi kao kupci automobila još debelo razmišljamo šta je najbolje za nas u budućnosti, piše Tportal.hr.
Nalazimo se u uzbudljivim vremenima u kojima smo svakodnevno obasipani različitim pogledima na budućnost automobila, ta činjenica je jasna kao dan. Ipak svako od nas, pre svega kao svakodnevni korisnici automobila, ima svoje mišljenje o tome kamo idemo po pitanju pogona automobila; klasični motori s unutrašnjim sagorevanjem, hibridni pogon, električni pogon, pogon na vodonikove gorive ćelije ili nešto sasvim deseto?
Evolucija u razmišljanju po pitanju štetnih emisija i očuvanju okoline, bez obzira koji pogon preferirate, ide svojim nezaustavljivim tokom. Na papiru smo manje-više svi za to da ovako dalje više ne ide i da treba nešto menjati. Činjenica je i to da su mnogi tradicionalni, veliki proizvođači automobila prisiljeni da iz korena menjaju svoje, već više od jednog veka stare, proizvodne procese. I mnogi poput Mercedesa, BMW-a, Toyote, Volkswagena, PSA Grupe, Renault-Nissan Alijanse, GM-a, Forda i ostalih, spremni su da se izjasne već danas o budućnosti njihovih modela u periodu od idućih dvadesetak godina, jer su u toku velike tektonske promene u načinu poimanja budućih automobila.
Nekako sve vodi prema potpuno električnim automobilima i mnoge, gore navedene kompanije najavljuju nam svoje mnogobrojne električne modele. Ipak, potpuno je jasno da bez nas – kupaca njihovih budućih modela, njihova budućnost je kratkog veka. Ali, mi kao kupci automobila još debelo razmišljamo šta je najbolje za nas. Pitanje je u kom trenutku će se dogoditi prelomna tačka, prekretnica u odluci za kupovinu potpuno električnog automobila.
Paritet cena električnog automobila na baterije u odnosu na automobile s
SUS motorima će biti prekretnica koja donosi široko prihvaćanje tržišta za
tehnologiju u nastajanju - i ta prelomna tačka je bliža nego što se možda čini,
rekao je Reinhard Fischer, stariji potpredsednik Volkswagen Grupe koji vodi
strategiju za marku VW u Severnoj Americi. To znači da bi cene, bar približno
trebalo da se izjednače. Ovo je izjavio za Automotive News Europe na '2019 CAR
Management Briefing Seminars' u američkoj državi Michigan.
Prema njemu, Volkswagenov globalni električni podsticaj će u iznosu od 50 milijardi dolara doneti novu meru u proizvodnji električnih vozila, smanjujući troškove na nivo na kojem će se njihova cena izjednačiti s vozilima koja pokreću klasični SUS motori. Isto tako smatra i da jednom kada prevladaju strah od nečeg novog, kupci će shvatiti da su električni automobili bolji za njih.
Volkswagen Grupa s 12 marki, koja između ostalog uključuje Audi, Porsche i Bentley, saopštila je u martu da planira predstavljanje gotovo 70 potpuno električnih modela do 2028. godine, što čini 22 miliona vozila na baterije. U maju je VW otkrio cene i domet za svoj prvi ID na masovnom tržištu, model ID.3. Početno izdanje ID.3 u Nemačkoj će koštati ispod 40.000 evra, bez vladinih podsticaja. Ostale verzije ID3 će uključivati ulazni automobil po cenama ispod 30.000 evra, otprilike na istom niovu kao i dizelska varijanta hatchbacka Golfa.
'Kad stavite olovku na papir, posedovanje vozila s potpuno električnim pogonom me košta otprilike pola onoga što me košta automobil na benzin.' (ili dizel, svejedno). Ipak, u najnovijim fokusnim grupama marki VW, održanih u očekivanju pokretanja planiranih električnih vozila na baterije, kompanija je pronašla više problema koje mora da prevlada kod potrošača.
'Još uvek postoji strah od vožnje električnih automobila kroz vodu', rekao je Fischer. 'Pedeset godina smo obrazovali ljude da struja i voda ne trebaju da se mešaju.'
Još jedan problem je otkriven: ' Strah od dometa je sada zamenjen sa strahom od punjenja', rekao je Fischer. Ali rekao je da istorija pokazuje da će se taj problem rešiti, jer: 'Pre sto godina, benzin se prodavao u apotekama. Danas u Sjedinjenim Državama imamo 122.000 benzinskih stanica. Iz uskog grla ovo se pretvorilo u potrošnu robu.', rekao je Fischer. Isto se predviđa i za električne automobile u bliskoj budućnosti.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs