
Nemački proizvođači delova za autoindustriju Continental i Bosch su upozoreni na previsoke količine olova ugrađenih u njihove proizvode, piše Tportal.hr.
Da je autoindustrija svakim danom opterećena nekim problemima i nije neka vest, ali kad te vesti stižu iz Nemačke onda svi zabrinuto proveravamo o čemu se radi. Naime, u novinama Bild am Sonntag predstavnica za medije kompanije Bosch je potvrdila izveštaj u kome se kaže da je ovaj nemački proizvođač komponenti i delova za autoindustriju proizvodio elektronske komponente s previsokim sadržajem olova. Ovaj dobavljač iz Štutgarta je 'pre nekoliko nedelja' postao svestan činjenica o tome. I to nije prvi put, jer je pre dva meseca Bosch morao da plati kaznu od 90 miliona evra za propuste u nadzornim dužnostima kojima je omogućio proizvođačima automobila da varaju na testovima emisija štetnih gasova.
Sada se Bosch, kao i Continental pre toga, takođe našao u problemima s previsokim učešćem olova, ali predstavnica Boscha je potvrdila da je isporuka potencijalno po ljudsko zdravlje opasnih komponenti zaustavljena. Ne navodi se o kojoj količini i tačnoj vrsti proizvoda je reč. Pre toga, postalo je poznato da je i dobavljač Continental godinama ugrađivao količinu olova koja je bila iznad zakonom dozvoljenih granica u svoje malene delove.
Bild am Sonntag je još početkom juna obajvio da su u milione vozila ugrađivane komponente Continetala s prekomernom količinom olova. Radi se navodno o 3,6 milijardi malih električnih delova koje je Continental naručio od kineskog dobavljača i koji se koriste u njihovim auto komponentama.
Ipak, nema opasnosti za ljude i okolinu, bar se tako navodi u izjavama Boscha, Continentala i Ministarstva okoline nemačke savezne pokrajine Donje Saksonije. 'Pogođene komponente su čvrsto ugrađene u vozila i nisu izložene habanju', navode iz ministarstva.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs