
Mercedes W124 je ne samo kod nas poznat kao „tvrđava na točkovima, „ili poslednji Mercedes za sva vremena” i sve je zanimljiviji kao youngtimer model, posebno ako je reč o nekoj od „performance” verziji čuvene limuzine iz Štutgarta.
W124 je nasledio liniju W123 koja se čak i više od njega mogla pohvaliti izradom za sva vremena.
Mercedes W124 je nacrtao kućni mag dizajna Bruno Sacco te joj udahnuo masivan, ali uzvišen dizajn, tipično za jedan Mercedes koji je osim kao limuzina stizao i kao karavanski T-model, Coupe i Cabriolet.

Pritom je 1991. u prodaju stigla i najsnažnija verzija s V8 M119 motorom od 326 KS pri 5700/min i 480 Nm pri 3900/min pozajmljenim iz modela SL, nazvana 500E i kasnije E500 kad se menjala nomenklatura, a sklapala se u pogonima Porschea sve do 1995. godine.

Na krilima uspeha "Power E-klase" u Mercedesu su odlučili da AMG napravi limitiranu seriju pod nazivom E60. Tako je najsnažniji W124 dobio ručno pravljeni 6,0 litarski V8 koji je prošao tretman kod stručnjaka iz Affalterbacha koji je donosio plus 53 KS (ukupno 376 KS), a za tu priliku AMG je dodatno doradio oslanjanje i stavio sportski izdusni sistem. Uz minimalne optičke dorade E60 je bio spreman za tržište. Od 1994. do 1995. napravljeno ih je zvanično 45 primeraka, mada su neki vlasnici modela E500 svoje primerke privatno prerađivali u E60 kod AMG-a koji tada još nije bio službeni tjuner Mercedesa, a takvih je bar stotinjak.
Ipak, primerak koji se sprema za aukciju 24. oktobra u Londonu putem kuće RM Sotheby's je originalni primerak iz 1995. godine, a prema broju šasije, veruje se da je reč o poslednjem proizvedenom primerku. Automobil je nov prodat u Japan, a pre tri godine je uvezen u Švajcarsku.
Ostaje da se vidi koliko cenu će postići, a neka predviđanja poznavaoca tržišta govore o cifri od čak 200.000 evra.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: RM Sotheby's