
Prvo je krenulo s dizelašima koji su se našli na crnoj listi, a čini se da su sada svi automobili koji imaju motore s unutrašnjim sagorevanjem (nažalost) postali nepoželjni! Tako su restrikcije sve veće, a neke države su otišle tako daleko da planiraju da zabrane registraciju novih benzinaca i dizelaša.
Vlasti u Irskoj tako trenutno rade na novom zakonu po kome bi registrovanje novih benzinaca i dizelaša bilo moguće samo do 2030. godine, prenosi RTE. Dalje se kažu da bi pomenuti zakon trebalo da bude usvojen već dogodine, što će značiti itekako loše vesti za vozače koji žele da voze „čistokrvne” benzince i dizelaše, prenosi Jutarnji.hr.
Pritom treba napomenuti da Irska nije jedina – Norveška istu stvar planira da napravi do 2025. godine, dok je plan Francuske i Velike Britanije da istu restrikciju uvedu 2040. godine.
Određeni gradovi su takođe odlučili da reaguju pa su tako gradske vlasti u Amsterdamu odlučile da ni benzinski ni dizelski automobili i motocikli neće moći da voze ulicama Amsterdama od 2030. godine, a iz grada tvrde da ovim potezom žele da smanje nivo zagađenja, odnosno da poboljšaju kvalitet vazduha koja trenutno nije na zavidnom nivou i koji, po tvrdnjama vlasti, skraćuje životni vek za godinu dana.
Naravno – cilj ovih mera je povećati udeo električnih modela u prodaji, ali za to je potrebna i odlična infrastruktura. U Irskoj se tako planira udvostručavanje broja stanica za punjenje, a jasno je da će sve zemlje koje se odluče na ovu meru morati da učine istu stvar.
Da li to znači da za 10-ak godina neće biti benzinaca i dizelaša? Jednostavan odgovor je – ne. Naime, svaki hibridni, pa čak i mild-hibridni model (s elektromotorom koji mu daje dodatnu snagu i moment) ne može biti svrstan u kategoriju klasičnog benzinca ili dizelaša, pa je jasno zašto sve veći broj proizvođača u svojoj ponudi ima takve motorizacije.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs