home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Polo

Prema prvim podacima britanske konsultantske kompanije JATO Dynamics, u Hrvatskoj je 2019. godine registrovano 62.978 novih automobila što je povećanje od 5,22 posto u odnosu na 2018. godinu kada je registrovano nešto manje od 60 hiljada.

Kako prenosi Jutarnji.hr, omiljena marka s gotovo osam i po hiljada registracija kao i tržišnim udelom od 13,42 posto još jednom je Volkswagen, s tim da su u odnosu na prošlu godinu izgubili čak 1,5 posto tržišnog udela. Mrtvu trku za drugo mesto su vodili Škoda i Renault, a za svega 50-tak primeraka u ovoj borbi je pobedila češka marka pa ovde rezultat možda i nije konačan. Oba proizvođača imaju tržišni udeo od oko 9,3 posto.

Top 5 kompletiraju Opel i Dacia, dok je na broju šest Suzuki koji je i prošle godine bio najomiljenija marka individualnih kupaca. Među najprodavanijih deset nalaze se i Peugeot, Hyundai, Fiat i Toyota.

U smislu povećanje prodaje u odnosu na 2018. godinu ističe se Dacia koja se poboljšala za više od jedan posto u tržišnom udelu, a napredovali su i Fiat te Toyota.

Konačno, treba napomenuti da je i 2019. godine prodaja novih automobila generisana pre svega zahvaljujući turizmu, odnosno rent a car kompanijama, čije potrebe čine možda i trećinu ukupnog tržišta.

Prodaja individualnim kupcima i dalje je relativno niska, što je znak da povećanje prodaje novih automobila ne znači i povećanje životnog standarda prosečnog građanina.

Izvor: Jutarnji.hr / JATO Dynamics

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 633



Komentari