
Kako prenosi Tanjug, ukupna prodaja novih automobila u Japanu pala je za 1,5 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 5,19 miliona primeraka.
Do pada je došlo zbog slabe tražnje usled niza prirodnih katastrofa i povećanja poreza na promet, saopštilo je danas japansko Udruženje trgovaca automobilima. Ovo je prvi pad ukupne prodaje novih vozila u Zemlji izlazećeg sunca u poslednje tri godine, izveštava agencija Kjodo.
Kada se isključe mini-automobili, prodaja vozila u Japanu je lane pala 1,9 odsto drugu godinu zaredom, na 3,28 miliona jedinica, navodi se u saopštenju Udruženja. Posmatrano po brendovima, Nisan je zabeležio pad prodaje od 13,8 procenata na 367.514 automobila, čemu je bez sumnje doprinela pometnja u menadžmentu i rezanje troškova nakon hapšenja bivšeg predsednika kompanije Karlosa Gosna u novembru 2018. godine.
Nasuprot tome, Tojota je registrovala rast od 2,7 procenata na 1,51 milion jedinica, dok je prodaja Honde potonula 5,4 posto na 357.242 automobila.
Prodaja mini-automobila, koji imaju motore ne veće od 660 kubika, opala je za 0,7 odsto, na 1,91 milion komada prvi put od 2016. godine, saopštila je japanska Asocijacija za laka motorna vozila i motocikle.
"Serija prirodnih katastrofa, uključujući tajfune koji su tokom septembra i oktobra pogodili šire oblasti Japana, negativno je uticala na tržište automobila", izjavio je portparol te asocijacije. On je dodao da je i povećanje poreza na promet od 1. oktobra, na 10 procenata sa ranijih osam odsto, takođe "nagrizlo" raspoloženje potrošača, prenosi Kjodo.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs