
Proizvodnja Fiata u Srbiji je dosta opala u poslednje dve godine. Nakon što je Fiat 500L tokom 2014. dostigao najveću godišnju proizvodnju, usledio je kontinuirani pad. Razlog je jasan: SUV Fiat 500X je postao poželjniji izbor, a segment minivanova (MPV), kojem pripada Fiat 500L, privlači sve manje kupaca.
U poslednje vreme sve češće se govori o pokretanju proizvodnje novog modela u Kragujevcu kako bi se iskoristili kapaciteti fabrike koja je napravljena za 200.000 vozila godišnje. Kako prenosi Radiosarajevo.ba, špekuliše se da bi Fiat u Kragujevcu mogao da zadrži proizvodnju 50-ak hiljada primeraka modela 500L, doduše osveženog, s uvođenjem mild-hibrid pogonskih sistema i novih benzinaca.
Prava novost bi mogao da bude novi SUV dužine oko 4,5 metra, dakle veći od Fiata 500X koji bi od 2021. trebalo da izlazi s fabričkih traka u Srbiji. Dugo se govorilo da će budući SUV biti postavljen na platformu koju već koriste Jeep Compass, Fiat 500X, Fiat 500L, Fiat Tipo…
Međutim, nakon što je krajem prošle godine potpisan ugovor o povezivanju PSA i Fiat-Chryslera, sve češće se govori da bi Fiat u Kragujevcu mogao da proizvodi SUV C-segmenta i to na platformi EMP2 koncerna PSA. Na EMP2 platformi su postavljeni Peugeot 3008, Opel Grandland X i Citroen C5 AirCross, pa bi izbor bio logičan. Ipak, neizvesno je da li u ugovoru o povezivanju PSA i Fiata postoje neka ograničenja o preuzimanju tehnike i proizvodnji u Srbiji.
Izvor: Radiosarajevo.ba
Render: arhiva / Motori News