home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Geometry A

Tek što se prodaja električnih automobila u Evropi i svetu počela da raste do nešto značajnijih učešća na celokupnom tržištu, stigla je kriza izazvana pandemijom koronavirusa. Proizvodnja je stala, prodaja takođe, a električna vozila su posebno pogođena.

Kraj 2019. godine je obeležio optimizam kada je reč o prodaji električnih vozila, ali s početkom 2020. godine i razbuktavanjem pandemije koronavirusa očekivanja su značajno splasnula. Kako piše Autonet.hr, pandemija je zaustavila proizvodnju u velikoj većini fabrika, a pod velikim pritiskom je prodaja svih automobila.

Ako govorimo o električnim automobilima, situacija u svetu bi mogla da bude još i gora. Naime, analitičari kažu da je u Kini zabeležen pad prodaje istih od 54% u januaru, te preko 90% u februaru. Za to vreme Evropa je beležila rast od 50% u decembru, čak 121% u januaru – ali tada je stigla kriza. Nakon velikog uzleta očekuje se i dramatičan pad prodaje, pa trenutne prognoze govore da će najveći pad biti u svetu u drugom kvartalu, kada bi prodaja mogla da bude za preko 70% manja nego prošle godine.

Ono što posebno izdvaja električne automobile kao “žrtve” koronakrize je i snabdevanje sirovinama potrebnima za njihovu proizvodnju. Litijum, kobalt, nikl i grafit su ključni su za proizvodnju baterija a sada ih je sve teže nabaviti u dovoljnim količinama. Granice zemalja iz kojih se ove sirovine dobijaju su zatvorene, a proizvodnja i rudarenje su gotovo zaustavljeni. Sve to bi moglo da znači da će 2020. biti još izazovnija proizvođačima električnih vozila – a uz pad cena goriva moguće je da i kupcima neće biti toliko zanimljiva i isplativa kao do pre samo nekoliko meseci.

Izvor: Autonet.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 519



Komentari