
Pojedine kompanije automobilskoj industriji nisu isključivi pobornici trenda da je budućnost u pogonu na električnu energiju. Kao što je nedavno objavljeno među njima je McLaren razvija prototip koji će da pokreće sintetičko gorivo.
Mazda smatra obnovljivo tečno gorivo ključnim za oštro smanjenje emisije CO2. Budući da kad gori, biogorivo od algi oslobađa samo CO2 koji je preuzet iz atmosfere fotosintezom dok alge rastu, Mazda smatra da je njegov razvoj presudan za postizanje karbonske neutralnosti automobila koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Od 2016. godine, Mazda promoviše razvoj tečnog biogoriva iz mikroalgi koje su razvili Univerzitet u Hirošimi i Tokijski tehnološki institut.
Kao deo svog održivog Zoom-Zoom 2030 dugoročnog programa razvoja tehnologije, kompanija je posvećena smanjenju prosečne emisije CO2 "na točkovima" na 50 odsto do 2010. godine i na 90 odsto do 2050. godine. Očekujući da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem kombinovani sa nekim oblikom elektrifikacije i dalje činiti oko 95 odsto vozila koja se proizvode u 2030. godini, a da će tečno gorivo ostati dominantno u automobilskoj industriji najmanje do 2040. godine i kasnije. To znači da će tečna goriva dugo ostati važna, tako da je od najvećeg značaja da se pronađe ekološki prihvatljiva verzija tečnih goriva.
Biogoriva su podeljena u tri različite generacije. Biogoriva prve generacije proizvode se isključivo iz plodova biljaka, na primer, biljnih ulja ili pojedinih vrsta šećera koje te biljke proizvode. Za biogoriva druge generacije koriste se cele biljke (na primer, biogas iz kukuruza). Bioestrakti treće generacije su iz algi. Alge mogu da proizvedu biogas ili vodonik. S obzirom da Mazda pominje biorazgradivo tečno gorivo sa niskom tačkom paljenja, najverovatnije je to bioetanol.
Prema Mazdi, to su genetski optimizovane alge, što znači da su stvorene upotrebom genetskog inženjeringa, a prinos bi trebalo da bude nekoliko puta veći nego za ostala biogoriva.
Biogorivo mikroalgi ima brojne pozitivne osobine kao tečno obnovljivo gorivo. Goriva alge mogu da se uzgajaju na zemljištu neprikladnom za poljoprivredu, mogu da se uzgajaju uz minimalan uticaj na resurse slatke vode, mogu da se proizvode upotrebom fiziološkog rastvora i otpadnih voda, imaju nisku tačku paljenja i biorazgradiva su, relativno su bezopasna za životnu sredinu. Nisku tačka paljenja znači da stvaraju zapaljive smeše sa vazduhom čak i na niskim temperaturama.
Mazda je i dalje uključena u zajedničke istraživačke projekte i studije kao deo tekuće saradnje industrija-nauka i vlada radi promovisanja široko rasprostranjenog usvajanja biogoriva iz mikroalgi.
Poboljšanje produktivnosti i smanjenje troškova od suštinskog su značaja za široku dostupnost biogoriva u budućnosti
Izvor: Netauto.rs / PR Mazda