
Porsche je objavio da njihov razvojni centar u nemačkom gradu Weissachu proširuje svoje kapacitete izgradnjom testnog centra za razvoj prednjih svetala.
Kako piše Tportal.hr, pored 100 metara duge asfaltirane staze, odnosno ispitnog polja za procenu svetlosti, zgrada veličine 2700 m² će uključivati područje za analizu i ispitivanje, kao i laboratoriju za merenje svetlosti. Prema trenutnim planovima ovaj svetlosni kanal bi trebalo da počne s radom krajem 2022. godine.
Porsche je uvek sledio načelo da modeli ovog proizvođača sportskih automobila budu prepoznatljivi iz daljine. Optika farova igra važnu ulogu u tome. 'Tehnologija u području tehnologije automobilske rasvete se brzo razvija. Izgradnja modernog svetlosnog kanala u razvojnom centru u Weissachu je zato logičan korak kako bismo našim vozilima i dalje dali identitet i odličan noćni vid kao deo rasvetne tehnologije. To nam omogućava postepeno daljnje razvijanje strategije rasvete u Porscheu', objašnjava Michael Steiner, član uprave za istraživanje i razvoj u Porsche AG.
Do sada je laboratorija za svetla u razvojnom centru Porschea, kao i odeljenje za procenu svetlosti imala ispitnu deonicu dugu oko 30 metara. Spoljašnje merno odeljenje se koristi za noćna merenja i za procenu raspodele farova.

Zbog napretka u tehnologiji rasvete poslednjih godina, inženjerima će ubuduće biti potrebno razvojno i testno okruženje nezavisno od klimatskim prilika i određenog perioda dana, koje pruža ponovljive uslove okoline. S završetkom svetlosnog kanala, prethodna ispitna polja će se takođe preseliti u novu zgradu.
Ispitna zgrada se gradi pored Porscheovog dizajnerskog studija otvorenog 2014. u okrugu Mönsheim i integrisana je u dvorištu studija unutar granica fabrike. Zbog lokacije u neposrednoj blizini studija, funkcionalni i dizajnerski razvoj će se u budućnosti sjediniti na jednom mestu. Nakon koordinacije s građevinskim vlastima, svetlosni kanal će biti prekriven zemljom, a očekuje se da će zemljani radovi početi u trećem kvartalu 2020. godine.
'Porsche se zalaže za održivo razmišljanje i delovanje u svim područjima kompanije', kaže Jürgen King, šef odeljenja za centralnu izgradnju, upravljanje okolinom i energijom u Porsche AG. 'Za izgradnju svetlosnog kanala je potrebno pomaknuti odgovarajuće mase zemlje. Privremeno se ta zemlja skladišti na postojećim biljnim površinama, obrađuje i delimično ponovo upotrebljava na ostalim gradilištima, poput novog klimatskog tunela za ispitivanje hlađenja, klimatizacije, bezbednosti i emisija. Sve mere što se tiče zemljanih radova slede ranije razvijeni celokupni ekološki koncept.'
Porsche razvojni centar prilagođava tehnologijama budućnosti, i od 2010. kompanija je uložila visok trocifreni iznos u milionima evra u izgradnju novih zgrada i sistema. Porsche će i ubuduće investirati u građevinske projekte na ovoj lokaciji, uključujući novi svetlosni kanal.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Porsche