home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fabrika Seat

Evropska automobilska industrija se u uslovima pandemije koronavirusa našla u izuzetno teškoj situaciji.

Proizvođači vozila su morali da zatvore svoje razvojne centre i proizvodna mesta u EU u proseku 30 radnih dana tokom perioda zaključavanja, što je dovelo do gubitaka u proizvodnji od više od 2,4 miliona motornih vozila do sada. A ako gledamo napred, očekuje se da će se prodaja automobila smanjiti za rekordnih 25% u 2020. godini.

Ovo je saopštilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) koje je pre nekoliko dana objavilo svoj godišnji "Pocket Guide" koji pruža pregled autoindustrije u EU sa najnovijim podacima.

- Mi smo posvećeni saradnji s kreatorima politika u Briselu i zemljama članicama EU kako bi osigurali da naš sektor može da preživii i da se oporavi čime ćemo zaštititi radna mesta, proizvodnju i buduća ulaganja, rekao je Eric-Mark Huitema, generalni direktor ACEA.

Automobilski ekoistem osigurava rad za 14,6 miliona Evropljana, što predstavlja 6,7% ukupne zaposlenosti u Evropskoj uniji. Sa 2,7 miliona ljudi koji rade na proizvodnji vozila u 226 fabrika u EU, autoindustrija čini 8,5% ukupnih proizvodnih poslova u regiji.

Gotovo 18 miliona vozila je proizvedeno u Evropi u 2019. godini, što predstavlja 20% svetske proizvodnje vozila. Širom sveta je izvezeno je 5,6 miliona vozila, čime je EU prošle godine za EU ostvarila trgovinski suficit od 74 milijarde evra.

Autoindustrija ima najveću potrošnju na istraživanje i razvoj u EU, ulaže impresivnih 60,9 milijardi evra godišnje (+ 6,1% u odnosu na prethodnu godinu), ili 29% ukupne potrošnje u regiji.

Danas je na evropskim putevima u prometu 313 miliona vozila. Osim što osiguravaju da se ljudi i robe mogu slobodno kretati kontinentom, ta vozila su glavni izvor prihoda država, donoseći više od 440,4 milijarde evra poreza godišnje.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 502



Komentari