
Požar u tunelu je nešto što niko ne želi, a mnogo je primera s tragičnim ishodima. Električni automobili su opremljeni baterijama koje je teško ugasiti. Vatrogascima su ponekad potrebni sati da požar na električnim automobilima stave pod kontrolu.
Švajcarski državni institut za testiranje materijala je sproveo zanimljivo istraživanje čija je tema – da li je požar na električnim automobilima opasniji u garažama i tunelima od požara na dizelašima i benzincima. U tu svrhu je poslužio test tunel Hagerbach, a Švajcarci su uzeli jedan paket baterija od 34 kWh i zapalili ih.
Istraživači su došli do zaključka da temperatura požara nije viša nego kod vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem te električna vozila nisu rizičnija.
Takođe, moderna tunelska ventilacija bez problema se nosi s gorućim električnim automobilima. Vatrogasci bi morali da imaju veće količine vode, a u blizini i poseban bazen s vodom kako bi do kraja ugasili vozilo. Gašenje penom ne dolazi u obzir. Zbog toga što je puna hemikalija iz baterija, voda kojom se gasi požar ne sme u kanalizaciju.
Što se garaža tiče, požar i isparavanja na zidovima stvaraju sloj kobalt oksida, nikl oksida i mangan oksida, koji izazivaju snažne alergijske reakcije. Zbog toga je potrebno pozvati stručnjake koji će očistiti zidove.
Uglavnom, električni automobili možda i nisu opasniji, ali s njima treba razraditi novu proceduru postupanja u slučaju požara.
Izvor: Revijahak.hr