
Prema novim idejama Evropske komisije, emisije CO2 automobila po kilometru bi morale da padnu za 50 posto od 2021. do 2030. godine, a ne za 37,5 posto kako je prethodno planirano.
O tome izveštava Süddeutsche Zeitung, a potvrde su stigle iz zvaničnih izvora. Šta to konkretno znači? Mnogo više plug-in hibirda i električnih automobila u proizvodnji, koji emituju malo ili nimalo CO2 u vožnji. Međutim, sigurno je da će EU pratiti i stvarnu potrošnju plug-in hibrida za koje se sumnja da ih vozači uopšte ne pune strujom te da funkcionišu kao klasični hibridi i emituju mnogo više CO2 u stvarnim uvslovima.
Teško je očekivati da će proizvođači automobila učiniti svoje motore s unutrašnjim sagorevanjem još efikasnijima (i da će emitovati još manje CO2) – neke granice je nemoguće dodatno spustiti. Ove mere će promeniti sliku u prodajnim salonima automobila, u kojima će biti sve manje benzinaca i dizelaša, ali pravi izazov sledi i velikim industrijskom silama poput Nemačke. Desetine dobavljača za autoindustriju žive od prodaje delova za motore s unutrašnjim sagorevanjem. S električnim automobilima se očekuje i veliki pad zaposlenih u autoindustriji. Kao što znate, električni automobili imaju mnogo manje delova.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs