home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan 300ZX

Primerak Nissanovog modela 300ZX iz 1990. godine je ponuđen na prodaju u SAD-u po ceni koja odgovara novom primerku modela 370Z.

Prošle nedelje je Nissan Z Proto predstavljen u formi koncepta, ali se čini da je spreman za proizvodnju tako da se polako piprema dolazak produkcijskog Nissana 400Z. Na ovaj model se dugo čekalo jer je aktuelni Nissan 370Z prisutan na tržištu od 2009. godine. Novi Z Proto očigledno svojim dizajnom odaje počast svojim prethodnicima, a to se posebno odnosi na zadnji deo, odnosno svetla za koje u Nissanu kažu da izgledaju poput "plutajućih Tylenol pilula". Ova svetla su prvi put viđena na modelu 300ZX iz devedesetih godina prošlog veka.

Interno poznat pod oznakom Z32, model 300ZX se proizvodio od 1989. do 2000. godine, a izgleda drugačije u odnosu na prethodne Z modele. Iako je zadržao motor smešten napred i zadnji pogon, 300ZX je ipak dobio širu i više zaobljenu karoseriju. Bio je to savršen sportski automobil u to vreme, a dokaz tome je i velika potražnja.

Nissan 300ZX za 1990. godinu je bio najprodavaniji sportski automobil u SAD-u, a pripadao je eri legendarnih japanskih sportskih automobila zajedno s Toyotom Suprom (A80), Mitsubishijem 3000GT i trećom generacijom Mazde RX-7.

Model 300ZX je pokretao 3,0 litarski atmosferski V6 motor koji razvija 222 KS i 268 Nm obrtnog momenta. Kupci su mogli da biraju između četvorostepenog automatskog i petostepenog manuelnog menjača, a postojala je i verzija sa 3,0 litarskim twin-turbo motorom koji isporučuje 300 KS i 384 Nm obrtnog momenta.

Naravno, više pažnje privlači snažniji model, a za razliku od današnjeg moela 370Z i budućeg 400Z, 300ZX je imao zadnje sedište iako je bilo veoma malo.

Coupe i kabrio su bili u ponudi, ali i model sa tvrdim krovom u Severnoj Americi, koji je dolazio isključivo s V6 motorom. Takođe, primerci s tvrdim krovom su bili isključivo dvosedi jer je bio potreban prostor za sklapanje krovnih panela. Nissan je počeo da nudi kabrio od 1992. godine nakon što se pojavilo mnogo prerađenih automobila.

Kako je vreme prolazilo, potražnja za japanskim sportskim automobilima je opadala. RX-7 i naslednik RX-8 su nestali, kao i 3000GT. Supra je tek nedavno oživljena, a 300ZX je nasledio model 350Z 2002. godine.

Nissan 300ZX

Ipak, cena modela 300ZX je danas prilično visoka, a jedan primerak iz 1990. godine se prodaje po ceni od 30.000 dolara. Prešao je svega 6.400 km, a iako se se dugo nalazio u Kanzasu u SAD-u, sada je na Floridi, Nedavno je servisiran u Naples Infinitiju za 4.000 dolara te je izložen u salonu dok traži novog vlasnika.

Nissan 300ZX

Za 30.000 dolara u SAD-u je moguće kupiti osnovni, ali potpuno nov Nissan 370Z.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 2927



Komentari