home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Cybertuck

Deonice Tesle su u utorak potonule 5,6 posto jer su investitori negativno reagovali na suzdržane najave u pogledu nove baterije.

Očekivalo se da će Muskova kompanija u utorak popodne objaviti detalje o novoj vrsti baterijskih ćelija koju je razvila. Analitičari su se nadali da bi ta tehnologija mogla pomoći Tesli da održi prednost nad rivalima u prostoru električnih vozila, ali Musk je još u ponedeljak prigušio takve nade kada je upozorio na prepreke za postizanje masovne proizvodnje.

"Važna napomena o Teslinom danu baterija koji je na rasporedu sutra", tvitovao je Musk.

"To utiče na dugoročnu proizvodnju, posebno na Semi, Cybertruck & Roadster, ali ono što najavljujemo doći će u fazu ozbiljne proizvodnje tek 2022."

Musk je rekao da će Tesla povećati kupovinu baterijskih ćelija od dobavljača Panasonic, LG i CATL, ali upozorio je da "i dalje predviđamo značajne nestašice u 2022. i nakon toga ako i sami ne preduzmemo mere". Tesla je napravio prototip linije za proizvodnju baterijskih ćelija u laboratoriji u Fremontu u Kaliforniji, u blizini američke fabrike automobila u SAD-u.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs

DOPUNJENO: Zbog jedne izjave Ilona Maska vrednost "Tesle" pala za 50 milijardi dolara

Investitori su oborili tržišnu vrednost ''Tesle'' za 50 milijardi dolara, nakon što je glavni izvršni direktor kompanije Ilon Mask izjavio da će radikalno smanjenje cene autonomnih električnih vozila na 25.000 dolara biti moguće tek za tri godine.

Tržišna kapitalizacija ''Tesle'' je za samo dva sata pala za 20 milijardi dolara, pošto su Mask i drugi ''Teslini'' rukovodioci predstavili plan za novu bateriju i svoje proizvodne strategije, izveštava Rojters.

Akcije su na zatvaranju berze bile u minusu za 5,6 posto, a posle radnog vremena su povećale gubitak za dodatnih 6,9 procenata.

Investitori su očekivali dve značajne najave na Maskovom često reklamiranom „Danu baterije" - o razvoju baterije za vožnju od milion milja, koja će trajati 10 i više godina, i konkretne podatke o smanjenju troškova, na osnovu kojih bi cena električnog vozila bila niža od cene benzinskog automobila.

Umesto toga, obećao je da će tokom narednih nekoliko godina troškove proizvodnje baterija smanjiti za polovinu s novom tehnologijom i proizvodnim procesom, i isporučiti „pristupačan" električni automobil.

"Za tri godine možemo da napravimo automobil od 25.000 dolara koji će biti u osnovi možda nešto bolji od uporedivog benzinskog automobila ", rekao je Mask.

On je, međutim, priznao da ''Tesla'' nema celovit vlastiti ambiciozan novi dizajn vozila i baterije i razrađene proizvodne procese, prenosi britanska agencija.

Investitori su očekivali dve značajne najave na Maskovom često reklamiranom „Danu baterije" - o razvoju baterije za vožnju od milion milja, koja će trajati 10 i više godina, i konkretne podatke o smanjenju troškova, na osnovu kojih bi cena električnog vozila bila niža od cene benzinskog automobila.

Umesto toga, obećao je da će tokom narednih nekoliko godina troškove proizvodnje baterija smanjiti za polovinu s novom tehnologijom i proizvodnim procesom, i isporučiti „pristupačan" električni automobil.

"Za tri godine možemo da napravimo automobil od 25.000 dolara koji će biti u osnovi možda nešto bolji od uporedivog benzinskog automobila ", rekao je Mask.

On je, međutim, priznao da ''Tesla'' nema celovit vlastiti ambiciozan novi dizajn vozila i baterije i razrađene proizvodne procese, prenosi britanska agencija.

Izvor: Reuters / RTS



čitanja : 785



Komentari