
Ono što gledate je Ferrari Arno XI iz 1952. godine, a reč je o hidroplanu (trkačkom gliseru) koji je stvoren za lov na svetski brzinski rekord u klasi plovila od 800 kg, a napravili su ga Cantiere Timossi u italijanskom Azanu na jezeru Komo.
Ovaj hidroplan ima aerodinamički dizajn kojim dominira tvrdo drvo prekriveno mahagonijem u predelu strukture dok je gornji deo tela lakiran poput Ferrari automobila u karakterističnu crvenu boju, a tu je i crveno kožno sedište.
Hidroplan se takođe odlikuje masivnim perajem poput "morskog psa" koja se proteže od iza glave pilota do zadnjeg kraja, a sve je osmislio trkač glisera Achilleo Castoldi. Najvažnije, pogon ovog jedinstvenog rekordera u brzini na vodi: pokreće ga Ferrarijev V12 motor i niko nije bio srećniji od Castoldija kada je veliki Enzo Ferrari pristao da isporuči mašinu za njegov hidroplan.

Kako piše Jutarnji.hr, u početku je dobio 4,5 litarski V12 motor iz modela 375, ali ubrzo je Enzo koji se uključio u projekat u tolikoj meri da je lično želeo da nadgleda stvaranje bolida za vodu, utvrdio da će biti potrebno više snage za postavljanje rekorda. Motor je zatim modifikovan kao i kod trkačkih Ferrari automobila s novim stepenom kompresije, ugrađene su po dve svećice za svaki cilindar i dodata su dva velika mehanička kompresora svaki s po četvorocevnim Weberom, koji su dovodili mešavinu vazduha i metanola u odnosu 5:1. Motor je na kraju isporučivao između 550 i 600 KS.
Velika snaga i njegov aerodinamički oblik su zaslužni za postizanje svetskog rekorda u brzini na vodi u klasi od rekordnih 241.707 km/h. Hidroplan se trkao još godinama a zatim je restauriran, a poseduje i sertifikat klasičnog Ferrarija "Ferrari Classiche".
Poslednji put je bio ponuđen na prodaju 2012. godine putem kuće RM Sotheby's i prodat je za milion evra novom kupcu. Sada ga ponovo na prodaju nudi duPont Registry. Cena nije objavljena, ali iz kuće su za Business Insider izjavili da je reč o 12 miliona evra.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: duPont REGISTRY