
Evropska komisija je tražila redukciju gasova staklene bašte za 55 posto do 2030. godine u odnosu na 1990. godinu. Međutim, kako prenosi Revija HAK, Evropski parlament je otišao korak dalje i usvojio 60-procentno smanjenje i to sa 352 glasa za predlog i 326 protiv.
Šta to konkretno znači? Velike promene u industrijskoj proizvodnji, koja će morati da emituje manje CO2 i drugih gasova, ali i ogromne promene u automobilskoj industriji. S ovim merama proizvođači automobila će morati da drastično smanje nivo CO2, koju emituju njihovi automobili, a to neće biti moguće bez ukidanja brojnih benzinskih i dizelskih modela kao i implementacije električnih motora. Trenutno raspoloženje nije naklonjeno ni plug-in hibridima jer se iz mnogih institucija čuje da ih vozači uglavnom ne pune strujom i koriste ih kao klasične hibride – što, opet, rezultira višim emisijama CO2.
O ovoj odluci Evropsko parlamenta sledi još rasprava u svakoj od zemalja članica, ali izglasani pridlog jasno definiše kojim putom će krenuti EU.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs