home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Rimac

Za 10 godina većina vozila biće autonomna, povezana, električna i deljena, što je prilika za Hrvatsku, rekao je vlasnik Rimac Automobila, Mate Rimac.

Kako prenosi Index.hr, on je o ovom temi pričao na video-konferenciji Elektromobilnost i autonomna vozila koju je organizovalo Naučno veće za tehnološki razvoj Hrvatske akademije nauke i umetnosti.

Govoreći o budućnosti automobila, Rimac je kazao da će se ona uskoro drastično promeniti jer sada previše ljudi umire na cestama, a u prometu se gubi isuviše vremena.

"Saobraćajne nesreće i gužve, recimo u SAD-u, čine više štete nego što je godišnja vrednost turizma u Hrvatskoj. Električna autonomna vozila imaju mogućnost smanjiti broj smrtnih slučajeva u nesrećama za više od 90 posto", rekao je Rimac, piše hrvatski portal Index.

Smatra da se u budućnosti automobili neće u proseku koristiti četiri posto ukupnog vremena eksploatacije kao sada, već će se iskoristivost popeti na više od 70 posto vremena. Jedan robo-taksi zameniće 20 tradicionalnih vozila

Automobili će se koristiti sve vreme, godišnje će prelaziti više od 250 hiljada kilometara, a jedan robo-taksi, smatra Rimac, moći će zameniti 20 tradicionalnih vozila. To znači da će četiri miliona takvih taksija moći zameniti polovinu od sto miliona vozila u SAD-u.

"Sve će se totalno promeniti, kompletna slika automobilske industrije", kazao je Rimac.

Rimac Automobili, naveo je, imaju odeljenje autonomne vožnje i model C2 spreman za autonomnu vožnju, dodavši da je hrvatski potencijal slabo iskorišćen, odnosno da je Hrvatska jedna od retkih evropskih zemalja koja nema snažnu automobilsku industriju. Uporedio Hrvatsku sa Slovačkom i Estonijom

"Slovačka je postala centar za auto-industriju, Estonija za startapove i digitalizaciju, pa zašto Hrvatska ne bi bila centar za električna i autonomna vozila?" zapitao se Rimac i dodao da su ih već zaobišla dva velika talasa ulaganja u auto-industriju pa tako, na primer, Hrvatska ima manje od milijarde evra prihoda iz auto-industrije, a Češka 45 milijardi.

"Stvari se menjaju, automobili su 2015. bili nula autonomni, 2030. će ih biti 80 posto, postaće povezani, električni i deljeni i to je prilika za nas jer se cela paradigma menja i stvaraju se novi biznis-modeli", zaključio je Rimac.

Profesor zagrebačkog Fakulteta mašinstva i brodogradnje Joško Deur istakao je prednosti električnih vozila poput manje buke, nultih emisija štetnih gasova, te bržeg odziva pogona. Nedostaci su i dalje domet, cena i vreme punjenja. Naglasio je, međutim, da se situacija s baterijama popravlja jer postaju sve jeftinije i sa sve boljim performansama. U svetu se, po njegovim rečima, dosta radi na autonomnim vozilima.

Dino Novosel iz HT-a kazao je da se danas u svetu proizvodi oko 150 modela električnih vozila, ali da će ta brojka porasti na više od 300 idućih pet godina.

Prema izveštaju Evropskog udruženja proizvođača vozila, rekao je Novosel, istočna Europa debelo kasni s razvojem infrastrukture punionica za električne automobile. U Evropi je, naime, instalirano oko 200.000 javno dostupnih punionica na 400 miliona stanovnika, što znači da na 2.000 stanovnika dolazi jedna javno dostupna punionica. U Hrvatskoj je, kako je rekao, trenutno oko 500 punionica ili jedna na 9.000 stanovnika.

Izvor: B92.net / Index.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 792



Komentari