
Automobil od 300 konjskih snaga u 2020. nije ništa posebno. Ubrzati do “stotke” za ispod 7s nekada je bila misaona imenica rezervisana za super-automobile, a danas to može mamin SUV. Samo… Mi smo pošli na uske i zavojite puteve Divčibara, idealno mesto za hot-heč.
Pre samo 10 godina, bilo je višestruko lakše biti primećen. Namontiraš “gurabiju”, staviš interkuler, veći izduv, LSD, ojačaš šasiju na par mesta, adaptiraš suspenziju da se nosi sa tom snagom, sve to spakuješ u auto sa kojim možeš na pijacu i et voila – hot-heč. Nosorgčić pred vama je Mazda 3 MPS, koja je u jednom kratkom trenutku bila najbrži automobil sa prednjom vučom. Tačnije model koji mu je prethodio. Ok, možda ne najbrži, ali je svakako “gurao” najviše snage na prednju osovinu u tom momentu u vremenu. Dvestotinešezdeset konja na prednje točkove putem mehaničkog špera i par trikova koji mu omogućuju da ostane na asfaltu, a ne da ispravi krivinu i produži pravo (kao mamin SUV). Ujedno i poslednja Mazda sa MPS (Mazda Performance Series) oznakom
Kompletan članak na sajtu bud3.net