
Iako je koronakriza pogodila automobilsku industriju, poslovanje nemačkog proizvođača luksuznih sportskih automobila Porsche i dalje je toliko dobro da je kompanija iz koncerna Volkswagen uspela da produži period garantovanog zaposlenja do jula 2030. za oko 22.000 stalno zaposlenih.
Reč je o redovnim zaposlenima u sedištu proizvođača prestižnih čeličnih konja u Štutgartu i okolini. Period zagarantovanog zaposlenja, koje je isteklo ovog leta, sada je produžen za dodatnih deset godina.
Mera se odnosi na oko 22.000 ljudi u proizvodnom pogonu u Cufenhauzenu severno od Štutgarta, u Porscheovom razvojnom centru i u nekim manjim Porscheovim pogonima u Baden-Virtembergu. To isključuje mogućnost otkaza iz poslovnih razloga, javlja jemačka novinska agencija dpa.
"Unajmili smo mnogo novih mladih ljudi poslednjih godina. U ovim teškim vremenima potrebna im je dugoročna perspektiva zapošljavanja", rekao je Werner Weresch, predsednik Radničkog saveta Porschea.
Porsche ima oko 36.000 zaposlenih širom sveta. Za drugu veliku fabriku Porschea u Lajpcigu na ekonomski još uvek manje razvijenom istoku Nemačke, pomenuti sporazum se ne odnosi, jer zaposleni moraju da ga postignu odvojeno s upravom.
Zaposleni Porscheove fabrike u Cufenhauzenu na bogatom jugozapadu Nemačke u međuvremenu su dobili obećanje da će Porsche tamo proizvoditi i sledeće generacije legendarnih sportskih modela 911, Boxter i 718 Cayman. Očekuje se da će u budućnosti novi model električne sportske limuzine Taycan napustiti proizvodnu liniju u ovom predgrađu Štutgarta, a razvojni centar u Vajzahu može da se raduje mnogim novim projektima.
S druge strane, radnici su predani poboljšanju produktivnosti i većoj fleksibilnosti kako bi smanjili troškove firme.
Koronakriza je teško pogodila automobilsku industriju u proleće, ali u međuvremenu se bar delimično oporavila.
"Dobro nam ide", opisao je trenutni položaj predstavnik Porschea ua medije. U devet meseci prihodi kompanije od 19,4 milijarde evra su bili čak pet posto veći nego u istom prošlogodišnjem periodu. Operativna dobit u međuvremenu je u odnosu na prošlu godinu pala na oko dve milijarde evra. Ipak, profitabilnost kompanije i dalje je bila iznad konkurenata u industriji.
Izvor: Seebiz.eu / dpa
Foto: arhiva Autoblog.rs