
Paradoks napredne tehnologije namenjene bezbednosti mogao bi da bude – manje bezbednosti na putevima?! Kako elektronska pomagala za vozača postaju sve naprednija, novo istraživanje američkog IIHS-a i MIT-ovog AgeLaba pokazuje da je verovatnije da će vozači imati problema s ometanjem jer misle nešto poput: ako će moj automobil sam da upravlja i da se zaustavi, zašto bih se brinuo i pazio na put?
Kako piše Revija HAK, tokom mesec dana, istraživački tim je proučavao vozačke navike 20 volontera u Masačusetsu dok su pokušavali da se priviknu na sisteme vozačke asistencije. Primetili su da su ispitanici često skidali obe ruke s volana ili skretali pažnju s vožnje na mobilni ili petljali po kabini vozila. Podelivši istraživačku grupu na dva seta od po deset ljudi, polovina ih je vozila Land Rover Range Rover Sport s adaptivnim tempomatom (ACC), dok su ostali vozili Volvo S90 s ACC i Pilot asistencijom, sistemom koji vas zadržava u saobraćajnoj traci.
Mada je na početku sve bilo u redu i vozači su bili pažljivi, nakon mesec dana ispitanici su postali aljkavi i bilo je znatno verovatnije da će fokus preusmeriti drugde. Oni su svoj fokus prebacivali drugde.
Važno je napomenuti da elementi aktivnosigurnosne opreme nisu namenjeni zameni vozača, a javni putevi su vrlo nepredvidljivo mesto, što znači da vozač mora da bude u pripravnosti celo vreme.
Izvor: Revijahak.hr