home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche 911

U Porscheu nikako ne mogu da se pomire da je motorima s unutrašnjim sagorevanjem odzvonilo, a time i celoj jednoj kulturi baziranoj na supersportskim automobilima. Kao što smo već pisali, u Nemačkoj brojne kompanije već decenijama rade na staroj ideji proizvodnje sintetičkog goriva. Tačnije, optimizaciji proizvodnje, a sve kako bi cena takvog goriva mogla značajno da se snizi i postane konkurentna ostalim gorivima.

Kako piše Index.hr, Porsche planira da već sledeće godine počne da testira sintetička goriva na svojim automobilima, a sve kroz saradnju s brojnim kompanijama koje rade na razvoju nove generacije sintetičkih goriva.

Konzorcijum koji uz Porsche čine Siemens Energy, AME, Enel i ENAP planira uskoro će početi proizvodnju sintetičkog goriva na industrijskom nivou. Otvaranje fabrike se očekuje 2022. godine, a njen kapacitet bi bio oko 55 miliona litara goriva godišnje do 2024. godine. Zatim bi proizvodnja u naredne dve godine bila udesetorostručena.

Prvi čovek Porschea Oliver Blume je za britanski Autocar objasnio zašto ih toliko privlače veštački dobijena goriva. "Njihova prednost je lakoća korišćenja: e-gorivo se može koristiti u klasičnim motorima i plug-in hibridima, a moguće je koristiti i postojeću mrežu punionica“.

Pritom će Porsche nastojati da testovima pokaže da performanse motora zato ne moraju da padaju. Jedino što se smanjuje korišćenjem e-goriva je manje emisija štetnih gasova.

Izvor: Index.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 647



Komentari