
Volkswagen privredna vozila (Volkswagen Nutzfahrzeuge - VWN) je danas objavio da kontinuirano nastavlja svoju transformaciju i želi da srednjeoročno ponovo značajno raste. Na godišnjoj konferenciji za medije izvršni direktor Carsten Intra je potvrdio korporativnu strategiju GRIP2025 +, prenosi Tportal.hr.
Kompanija sa sedištem u Hanoveru je postigla važne prekretnice tokom protekle godine: novi Caddy je vrlo dobro prihvaćen na tržištima od svetske premijere. Saradnja s Fordom na tri projekta vozila se odvija prema rasporedu, što pojačava ofanzivu komercijalnih kupaca VWN-a.
Segment kampera je proširen novim modelom Caddy California. Dolazne narudžbine za sve California modele u 2020. su bile oko 60 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Kao deo GRIP strategije, Carsten Intra je takođe predstavio novo odeljenje pod okriljem VWN-a, u kojem su sve aktivnosti povezane s budućim uslugama mobilnosti i razvojem autonomne vožnje. Autonomna vozila bi trebalo da se testiraju već ove godine.
Globalna pandemija korone je imala dalekosežne efekte na poslovanje Volkswagen privrednih vozila prošle godine. S jedne strane se dogodila blokada na glavnim tržištima, izazovi s dobavljačima i nesklonost ulaganja od strane kupaca. S druge strane, kako je naglasio Carsten Intra, VWN vozila su posebno važna u ovo doba: 'Naši automobili dostavljaju važnu robu, u pokretu su kao pokretne radionice, dovode lekare i policiju na svoje radno mesto. Protekla godina je pokazala da smo sistematski relevantni za svoje automobile i usluge. Za mene to znači 'biti koristan', koristeći ljude i društvo', objasnio je izvršni direktor na godišnjoj digitalnoj konferenciji za novinare.
Novi paketi uključuju autonomnu vožnju i nove usluge mobilnosti
Volkswagen privredna vozila preuzimaju vodeću ulogu u razvoju autonomne vožnje u grupi Volkswagen u saradnji s Argo AI. 'Naša vozila su logično prvo mesto upotrebe za autonomne sisteme. Očekujemo da ćemo autonomne sisteme Volkswagen privrednih vozila videti u komercijalnoj upotrebi od 2025. godine', objasnio je Carsten Intra.
Zbog velike važnosti usluga mobilnosti i potencijala autonomne vožnje, Volkswagen privredna vozila spajaju ove aktivnosti u novo odeljenje pod okriljem VWN-a. Uz MOIA i Cito, odeljenje 'MaaS / TaaS / AD' danas prvenstveno uključuje ulaganja u Argo AI i sve aktivnosti za razvoj autonomne vožnje. U budućnosti će se pružati izveštaji o novom odeljenju, kao i o prethodnom odeljenju 'Car Business' sa svojim finansijskim pokazateljima. 'Ova nova podela - ujedno i treći stub naše strategije - će činiti značajan deo naše prodaje i rezultata u srednjeročnom periodu', objašnjava Carsten Intra.
Rukovodstvo kompanije je sada čvrsto usidrilo ciljeve održivosti u strategiji. S jedne strane, VWN se fokusira na elektrifikaciju flote, uključujući novi Multivan kao priključni (plug-in) hibrid 2021. godine i potpuno električni ID. BUZZ od sledeće godine. S druge strane, tim naporno radi na smanjenju uticaja na okolinu u proizvodnji. To uključuje, između ostalog, nižu upotrebu energije i vode, kao i smanjenje otpada i emisije CO2. Do 2025. VWN će to smanjiti za ukupno 50 posto u odnosu na 2010. godinu, u Hanoveru je već postignuto smanjenje od 39 posto.
Obnovljen i proširen portfelj proizvoda, osigurana upotreba
VWN je 2020. predstavio potpuno novi Caddy koji je distributerima predstavljen krajem godine. Na temelju modularnog sistema grupe MQB, Caddy sada nudi udobnost u vožnji, sisteme za pomoć i infotainment koji su apsolutno novi u njegovom segmentu. Kao Caddy California, takođe proširuje asortiman kampera uz Grand California i popularni T-model na osnovi Craftera. Na bazi modela Caddy, Volkswagen privredna vozila će proizvesti i manji gradski kombi za Ford; početak proizvodnje u fabrici u Poznanju u Poljskoj je planiran za 2022. godinu. Za nekoliko nedelja VWN će predstaviti novi Multivan, od početka takođe u plug-in hibridnoj verziji: Proširuje asortiman u segmentu kombija, jer će trenutni T6.1 i dalje biti dostupan kao robusno komercijalno vozilo i s pogonom na sve točkove.
Carasten Intra je rekao: 'Ovo je promena paradigme u našem Bulli svetu. Bezuslovno smo razvili popularni osnovni koncept: udobnost i dimenzije automobila, plus prostor i varijabilnost kombija.' Potpuno električni ID stiće sledeće godine. BUZZ, kao verzija za prevoz ljudi i tereta - Bulli ikona budućnosti iz Hanovera. Intra je takođe potvrdio uvođenje modela za američko tržište.

Novi Amarok stiže u narednoj godini iz saradnje s Fordom. S novom skicom dizajna, izvršni direktor VWN-a je naglasio jasnu tvrdnju: 'Ovo neće biti samo sjajan pick-up. To će takođe biti pravi Volkswagen - s jasnim potpisom u tehnologiji i dizajnu'.
Izvor: Tportal.hr / Volkswagen privredna vozila