
Najave Evropske komisije su zabrinule mnoge proizvođače automobila, a pogotovo nemačke, koji imaju velike SUV-ove s dizelskim i benzinskim motorima. Govorimo, naravno, o strogom emisijskom standardu Euro 7, predviđenom za 2025. godinu.
S najavljenim ograničenjima izduvnih gasova na pojedinim vozilima od 30 do samo 10 mg/km azotnih oksida to bi bio praktično kraj motora s unutrašnjim sagorevanjem jer je granica rigorozna, a i sama mogućnost greške mernih uređaja je oko 30 mg/km azotnih oksida. Na tržištu bi ostali samo električni automobili.
Kako piše Revija HAK, u novom pismu preporuke, savetodavno telo EU-a Savetodavna grupa za norme i emisije vozila (AVGES) se ipak ograđuje od utopijskih ciljeva, koje su neki stručnjaci iz industrije opisali kao objavu rata.
Očigledno je dugoročno rešenje smanjenje upotrebe fosilnih goriva i s vremenom razvoj sintetičkih goriva. Najmoderniji automobili već su višestruko ispod trenutnih graničnih vrednosti norme Euro-6d. Norma Euro 7 bi zato trebalo da postane ostvariv daljnji razvoj norme Euro 6d.
Preporuka AVGES-a je samo preporuka, a ne konačna odluka. Međutim, izjava ove grupe je najava odluke koja sledi i sigurno nije došla bez prethodnih konsultacija sa svim političkim telima EU.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs