
Rimac Automobili će proizvoditi najviše 100 vozila godišnje. Nakon što je njegova firma objavila detaljne planove za novi kampus, a koji će uključivati i prvu fabriku automobila u Hrvatskoj, Mate Rimac je u razgovoru za Bloomberg izjavio da će njegov fokus u tom segmentu ostati na malim serijama.
Bloomberg piše da Rimac navodi da će se automobili s njegovim imenom uvek prodavati u maloj količini - manje od 100 jedinica godišnje - kako bi se izbeglo nadmetanje s proizvođačima koji su kupci njegove kompanije.
Naime, Rimac Automobilima osnovno poslovanje nije proizvodnja električnih vozila već razvoj i proizvodnja komponenti za električna vozila. Tehnologija Rimčeve firme se ugrađuje u modele Aston Martin Valkyriu i Koenigsegg Regeru.
Takođe, najveći partner Rimac Automobila, Volkswagen već duže vremena preko hrvatske firme želi da konsoliduje Bugatti. Nakon što je Rimac odbio mogućnost da većinsko vlasništvo u Rimac Automobilima prebaci na Volkswagen, odnosno Porsche, u zamenu za Bugatti, Nemci su predstavili novi plan. Bloomberg podseća da je u martu Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagena predložio da Porsche uđe u joint-venture s Rimcem i tako preuzme Bugatti.
Volkswagen je toliko zainteresovan za to da nudi Rimcu većinski udeo u novoj kompaniji. Dakle, Volkswagen, odnosno Porsche bi se de facto drekao većeg dela vlasništva nad Bugattijem samo da poznatog francuskog proizvođača preuzme i modernizuje najuspešniji evropski proizvođač tehnologije za električna vozila.
Rimac se pri tome našao u nezahvalnoj poziciji, jer je Porsche ujedno, nakon Rimca, pojedinačno najveći suvlasnik Rimac Automobila i kompanija koja mu je tržišnu valuaciju podigla na status skoro do 1 milijarde dolara, odnosno statusa jednoroga.
Bloomberg piše i da, iako je Mate Rimac, već jednom upozorio da nije sklon izlasku na berzu preko SPAC-a, da o tome ipak, bar teoretski, razmišlja.
- Ne bi mi bio dobar osećaj, da dok svi skupljaju hrpe novca na taj način i možda nemaju toliko stvari za pokazivanje supstance, kao mi, da mi ostanemo iza njih bez kapitala, tako da naravno, proveravamo tu mogućnost - kaže Mate Rimac.
Krajem prošle godine Rimac je u izjavi za Financial Times izjavio da bi učestalo korišćenje SPAC-ova moglo naškoditi dugoročnim prognozama industrije u kojoj posluje.
- Kada mi uvrstimo deonice u berzovnu kotaciju, želim pokazati brojke, želim da se deonicama trguje na bazi činjenica. Nadam se da će SPAC-ovi biti uspešni. Mnogi od njih neće. Nadam se da neće previše naškoditi sektoru – izjavio je tada Financial Timesu Rimac.
Sada za Bloomberg ističe da se ni jedna druga kompanija na pčlju elektromobilnosti ne može pohvaliti da već pet godina stvara profit. U 2019. imao je prihod od 23 miliona evra i dobit od 1,4 miliona evra.
Za 2020. u Rimac Automobilima ističu da su ostvarili snažan rast i da očekuju još jače širenje u ovoj godini. Međutim, rezultat za 2020. još nisu revidirani pa nisu ni javni.
Zbog kapitala za rast i činjenice da mu putem SPAC-ova konkurencija lako dolazi do kapitala, Bloomberg navodi da Rimac ipak ne može zanemariti takav način izlaska na berzu.
- Devojka koju svi žele da ožene - to smo trenutno mi za SPAC-ove. Svi nas zovu jer imamo ovu jedinstvenu priču i vrednu ponudu. Razgovaramo, proveravamo sve mogućnosti i videćemo kasnije ove godine - zaključuje Rimac.
Izvor: Seebiz.eu / Bloomberg
Foto: arhiva Autoblog.rs