home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Rimac

Rimac Automobili će proizvoditi najviše 100 vozila godišnje. Nakon što je njegova firma objavila detaljne planove za novi kampus, a koji će uključivati i prvu fabriku automobila u Hrvatskoj, Mate Rimac je u razgovoru za Bloomberg izjavio da će njegov fokus u tom segmentu ostati na malim serijama.

Bloomberg piše da Rimac navodi da će se automobili s njegovim imenom uvek prodavati u maloj količini - manje od 100 jedinica godišnje - kako bi se izbeglo nadmetanje s proizvođačima koji su kupci njegove kompanije.

Naime, Rimac Automobilima osnovno poslovanje nije proizvodnja električnih vozila već razvoj i proizvodnja komponenti za električna vozila. Tehnologija Rimčeve firme se ugrađuje u modele Aston Martin Valkyriu i Koenigsegg Regeru.

Takođe, najveći partner Rimac Automobila, Volkswagen već duže vremena preko hrvatske firme želi da konsoliduje  Bugatti. Nakon što je Rimac odbio mogućnost da većinsko vlasništvo u Rimac Automobilima prebaci na Volkswagen, odnosno Porsche, u zamenu za Bugatti, Nemci su predstavili novi plan. Bloomberg podseća da je u martu Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagena predložio da Porsche uđe u joint-venture s Rimcem i tako preuzme Bugatti.

Volkswagen je toliko zainteresovan za to da nudi Rimcu većinski udeo u novoj kompaniji. Dakle, Volkswagen, odnosno Porsche bi se de facto drekao većeg dela vlasništva nad Bugattijem samo da poznatog francuskog proizvođača preuzme i modernizuje najuspešniji evropski proizvođač tehnologije za električna vozila.

Rimac se pri tome našao u nezahvalnoj poziciji, jer je Porsche ujedno, nakon Rimca, pojedinačno najveći suvlasnik Rimac Automobila i kompanija koja mu je tržišnu valuaciju podigla na status skoro do 1 milijarde dolara, odnosno statusa jednoroga.

Bloomberg piše i da, iako je Mate Rimac, već jednom upozorio da nije sklon izlasku na berzu preko SPAC-a, da o tome ipak, bar teoretski, razmišlja.

- Ne bi mi bio dobar osećaj, da dok svi skupljaju hrpe novca na taj način i možda nemaju toliko stvari za pokazivanje supstance, kao mi, da mi ostanemo iza njih bez kapitala, tako da naravno, proveravamo tu mogućnost - kaže Mate Rimac.

Krajem prošle godine Rimac je u izjavi za Financial Times izjavio da bi učestalo korišćenje SPAC-ova moglo naškoditi dugoročnim prognozama industrije u kojoj posluje.

- Kada mi uvrstimo deonice u berzovnu kotaciju, želim pokazati brojke, želim da se deonicama trguje na bazi činjenica. Nadam se da će SPAC-ovi biti uspešni. Mnogi od njih neće. Nadam se da neće previše naškoditi sektoru – izjavio je tada Financial Timesu Rimac.

Sada za Bloomberg ističe da se ni jedna druga kompanija na pčlju elektromobilnosti ne može pohvaliti da već pet godina stvara profit. U 2019. imao je prihod od 23 miliona evra i dobit od 1,4 miliona evra.

Za 2020. u Rimac Automobilima ističu da su ostvarili snažan rast i da očekuju još jače širenje u ovoj godini. Međutim, rezultat za 2020. još nisu revidirani pa nisu ni javni.

Zbog kapitala za rast i činjenice da mu putem SPAC-ova konkurencija lako dolazi do kapitala, Bloomberg navodi da Rimac ipak ne može zanemariti takav način izlaska na berzu.

- Devojka koju svi žele da ožene - to smo trenutno mi za SPAC-ove. Svi nas zovu jer imamo ovu jedinstvenu priču i vrednu ponudu. Razgovaramo, proveravamo sve mogućnosti i videćemo kasnije ove godine - zaključuje Rimac.

Izvor: Seebiz.eu / Bloomberg

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 629



Komentari