
Polovni automobili u Srbiji ovoga proleća poskupeće najmanje 30 odsto, kažu stručnjaci. Razloga je više, carina je promenila tarife, sada se moraju uvoziti isključivo vozila koja zadovoljavaju ekološke standarde.
Zbog korone težak je pristup kupovini polovnih vozila na zapadu, jer su i tamo skupa, piše RTS. Prosečan Nemac, kažu stručnjaci, sada vaga da zadrži stari provereni automobil ili da kupi star dve do tri godine, jer su redovi za čekanje za pojedine nove modele i do šest meseci.
Nema više prevare s papirima, naročito za automobile starije od 2010. godine. Svi će, bez obzira na stanje, biti procenjeni po katalogu Auto-moto saveza i to će poskupeti bar za 20 odsto, jer su, na primer, za automobile iz 2006. donošeni overeni računi na 500 do 600 evra, što je upola manje.
"Svi smo čekali da s početkom korone padnu cene automobila, međutim, od prošle godine do danas, vozila permanentno poskuplju, a sada imamo još jedan dokaz za to – isporuka novih automobila je usporena", kaže inženjer Jovan Radić, ekspert za uvoz vozila sa tržišta Evropske unije.
Rešenje postoji, onaj ko želi da kupi dobar, očuvan i servisiran automobil treba da ode do ovlašćenog uvoznika i kupi automobil iz sistema staro za novo. Time plaća nešto višu cenu, ali neće imati glavobolju zbog izduvnih gasova i garancije.
"Ja mislim da je najbolje da se kupi automobil koji je kupljen ovde, u domaćoj prodaji, kao nov auto, jer u tom slučaju dobijate njegovu celu istoriju, dobijate servisnu knjižicu znate gde je održavan i kako je održavan i to je mnogo bolja varijanta za kupovinu polovnjaka nego uvoz onih automobila iz inostranstva čiju istoriju ne znamo", ističe inženjer Dušan Cincar, automobilski analitičar.
Još jedna interesantna stvar, kažu eksperti. Uvoze se veoma luksuzni polovnjaci koji prelaze 50.000 evra. Na primer, njih je u poslednje vreme čak 30 odsto u ukupnom uvozu, jer se svi boje da će se do njih ovoga leta teško dolaziti. Dažbine su sada manje za njih, a stari do pet godina sa evro 5 normom, mogu se lako naći po povoljnim cenama.
Izvor i video prilog na sajtu Rts.rs
DOPUNJENO: Polovnjaci u Srbiji poskupljuju iz dva razloga
Polovni automobili poskupljuju jer se naplaćuje realnija carina na uvoz u Srbiju, rekao je predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.
“Od pre 15-20 dana na carini se primenjuje katalog o vrednostima polovnih automobila Auto-moto saveza umesto da se carine po navedenim vrednostima u ‘ulaznim’ fakturama u kojima su prodavci odredjivali vrednost, a ona je bila niža od stvarne”, rekao je Belin za Betu. Dodao je da je Auto-moto savez i do sada imao katalog vrednosti polovnih automobila koji je svake godine korigovao, ali iz nepoznatih razloga nije primenjivan na carini.
Na cenu će, kako je rekao Belin, verovatno uticati i odluka Nemačke da za polovna vozila daje garanciju od godinu dana.
Polovnjaci su, prema njegovim rečima skuplji i zato što su više traženi zbog manje ponude novih automobila, čija je proizvodnja, usled pandemije, otežana zbog nabavke repromatetijala iz Kine.
Belin je rekao da je prodaja novih automobila u prva tri meseca u ovoj godini povećana za 9,5 odsto, odnosno za 500 komada, u odnosu na isti period 2020. godine. Najtraženiji automobili su oni koje proizvode Fijat, Škoda, Citroen, Dačija, i koštaju od 10.000 evra do 15.000 evra, a od luksuznih Mercedes, BMW i Audi.
Izvor: Beta.rs