
Kako piše britanski magazin Autocar, italijanski proizvođač Fiat se obavezao da će postati potpuno električni brend do 2030. godine, uz najavu da će nakon 2025. godine postepeno ukinuti sve modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Firma je nedavno lansirala novu električnu verziju svog izuzetno popularnog gradskog automobila 500, koji će se prodavati zajedno sa postojećim 500 sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Kompanija je rekla da želi da poboljša pristup električnim automobilima, poboljša infrastrukturu za punjenje i doprinose poboljšanju kvaliteta vazduha.
„Između 2025. i 2030. naša linija proizvoda će postepeno postati samo električna. Ovo će biti radikalna promena za Fiat“, rekao je šef Fiata Olivier Francois.
„Odluka o lansiranju novog 500 - električnog i samo električnog - zapravo je doneta pre Covid-19. Već tada smo bili svesni da svet više ne može da prihvati kompromise. Podsetili smo se na hitnost preduzimanja akcija, preduzimanja nečega za planetu Zemlju.”
Fiat je još jedna marka koja se obavezala da će značajno ili u potpunosti elektrifikovati svoju gamu nakon sve oštrijih zakonskih propisa. Nekoliko zemalja, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, već se obavezalo da će zabraniti prodaju praktično svih novih automobila bez nula emisija od 2030. godine, ali Fijatova posvećenost da postane potpuno električan tek do tog datuma primenjivaće se u zemljama u kojima je prodaja SUS motora još uvek dozvoljena.
Ovaj potez se uklapa u povećani fokus Fijata na gradske automobile, predvođen popularnošću modela 500. Takođe pomaže u razlikovanju brenda od ostalih glavnih marki u grupi Stellantis, kao što su Opel/Vauxhall i Citroen.
Fiat nije saopštio detalje o planovima za buduća vozila van novog 500, ali marka kaže da proizvodnja neće biti ograničena na gradske automobile. U 2019. godini predstavljen je Centoventi Concept EV, koji je najavljuje sledeću generaciju Fiat Pande. Iako će taj automobil verovatno imati Fiatovu malu platformu koja koristi i novi 500, verovatno će kompanija takođe razvijati EV modele na Stellantisovoj STLA platformi, koju koriste Peugeot e-208 i Opel/Vauxhall Corsa.

Torinska kompanija kaže da će težiti poboljšanju dostupnosti stanica za punjenje za zajednice koje nemaju redovan pristup, poput onih u stanovima, i nastoji da poveća broj stanica za brzo punjenje.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Autocar.co.uk