
Nekad jedan od najjeftinijih i najomraženijih automobila koji su se ikad vozili Amerikom, Yugo postaja kolekcionarski automobil. Vlasnici najpoznatijeg jugoslovenskog izvoznog automobila su razgovarali s The New York Timesom, a iskustva su začuđujuće pozitivna, prenosi Jutarnji.hr.
'Imate ljude kojima se Yugo sviđa zbog njegove opskurnosti, samo zbog posedovanja nevoljenog', izjavila je Valerie Hansen, koja obnavlja model iz 1984. godine uvezen u SAD pre nego što je prodaja započela. Neki od razloga zašto su ga neki vlasnici zavoleli jeste što može da se popravi 'nožem za maslo i gumicom', a to je dobro, jer Yugo zahteva 'redovnu mehaničku pažnju'.

Uz to, neki smatraju da automobil nije zaslužio šale i kritike. 'Uvek ću imati osećaj da je Jay Leno lično ubio automobil. Niko ne voli da poseduju šalu', objasnio je Steve Moskowitz, bivši prodavac Yuga. 'Leno se redovno sprdao s malim hatchbackom u svojoj emisiji Tonight Show'.
Međutim, činjenica koja se često zaboravlja jeste da je Zastava dobro poslovala u svojoj zemlji. Proizvedeno je gotovo 800.000 primeraka Yuga, a u ponudi je bilo više od 10 različitih verzija. Uz to, mali hatchback je nadživeo Jugoslaviju, ostavši na proizvodnoj traci sve do 2008. godine. U zemljama nastalim raspadom države, Yugo je još uvek uobičajen prizor.
Jasno je da to nije bio automobil vrhunskog kvaliteta, ali nikad nije ni ciljao na premium segment. U Americi nije uspeo jer nikada nije bio dizajniran za 12-satno putovanje kroz teksaške pustinje, isto kao ni originalni Mini koji se iz istog razloga kratko prodavao u SAD-u.
Ponosni vozači koji su svoja iskustva podelili s The New York Timesom jednoglasno su se složili da Yugo nikad nije bio toliko loš, koliko je imao lošu reputaciju. U poslednje vreme, njegova vrednost u SAD-u je počela da raste. Prošle godine je jedan primerak iz 1988. godine prodat na aukcijskoj platformi Cars & Bids za 6.100 američkih dolara.
Izvor: Jutarnji.hr / The New York Times
Foto: arhiva Autoblog.rs