home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mitsubishi K Wagon

Globalna bitka za ponudu pristupačnih električnih vozila uskoro će postati intenzivnija budući da se proizvođači automobila u Japanu i Evropi pripremaju da ponude jeftinije modele koji se mogu takmičiti sa kineskim rivalima.

Kako piše japanski Nikkei, Mitsubishi Motors će do fiskalne 2023. godine u Japanu ponuditi električno mini vozilo za manje od 2 miliona jena (15.115 evra), pridružujući se rastućem nizu proizvođača automobila koji teže nižim cenama da bi sustigli jeftinije kineske EV rivale. Električna vozila i dalje imaju veće cene od automobila na benzin. Ali nove jeftinije baterije i subvencije će više manjih EV modela učiniti podjednako pristupačnim kao što su konvencionalni automobili.

Sniženje cena kompanije Mitsubishi bi učinilo njegov Minicab-MiEV, koji se uglavnom koristi u komercijalne svrhe, jednim od najjeftinijih EV-a dostupnih u Japanu. Proizvođač automobila planira da zameni bateriju modela za noviju, jeftiniju verziju, uz istovremeno osiguranje dometa od 150 km uz jedno punjenje, navodi dalje Nikkei.

Mitsubishi takođe želi da 2023. godine pusti u prodaju električni mini automobil po ceni od oko 2 miliona jena (oko 18.000 dolara) u jugoistočnoj Aziji. Kompanija će uložiti oko 19 milijardi jena za izgradnju novog proizvodnog pogona na Tajlandu, uključujući i hibridna vozila. Japanski proizvođač automobila namerava da godišnje proizvede oko 10.000 novih električnih automobila na Tajlandu. Najjeftiniji benzinski model Mitsubishija u zemlji košta oko 15.000 američkih dolara (12.565 evra).

U međuvremenu, partner Mitsubishi alijanse Renault, preko svoje marke Dacia, predstavio je novo električno vozilo Spring, najavljeno kao "najpristupačniji električni automobil" u Evropi. Sa dometom od 230 km i najvećom brzinom od 125 km/h, u Francuskoj kreće od 16.990 evra (20.280 dolara), što je cena omogućena sklapanjem u Kini. Volkswagen takođe planira da predstavi EV model po ceni od oko 20.000 evra 2025. godine.

Nalet jeftinih novih modela potiče od napretka u proizvodnji baterija. Troškovi proizvodnje baterije, koja čini 30% do 50% ukupnih troškova EV-a, opali su za 80% između 2012. i 2020. godine, uglavnom zahvaljujući povećanoj masovnoj proizvodnji u Kini i Evropi.

Subvencije japanske vlade, koje mogu da iznose 420.000 jena (3.790 evra) u zavisnosti od modela, kao i opštinske subvencije poput onih ponuđenih u Tokiju, dodatno smanjuju jaz u cenama.

U jugoistočnoj Aziji, gde japanski automobili zauzimaju 80% tržišnog udela, počinju da se poiavljuju kineska električna vozila. "Kinezi će biti rivali u budućnosti", rekao je predsednik Mitsubishi Motorsa Takao Kato.

Prošle godine je širom sveta prodato oko 2,14 miliona EV-ova, kaže britanska analitička kompanija LMC Automotive, samo 3% svih novih vozila. Očekuje se da će obim prodaje EV dostići 23,3 miliona jedinica na kraju decenije, ili 24% svih vozila. Osim toga, Ujedinjeno Kraljevstvo i druge zemlje u Evropi postepeno će ukinuti prodaju automobila na benzinske motore između 2030. i 2040. godine. Kupci električnih vozila uglavnom su preduzeća i imućni pojedinci. Ali pristupačnije cene će verovatno promeniti stavove potrošača. „Kada se troškovi baterija smanje na 50% ili više do 2030. godine, cene električnih vozila približiće se istom nivou kao i benzinska vozila“, rekao je Masaiuki Aou, menadžer kompanije Arthur D. Littl, a prenosi Nikkei.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 696



Komentari