
Na nivou Evropske unije svi proizvođači čiji ukupni prosek prodatih automobila prelazi 95 g/km CO2 moraju da plaćaju posebne kredite ili penale.
Pre nego što je posto deo grupacije s Peugeotom, Citroenom i Opelom italijanski proizvođač Fiat je premašivao zadate vrednosti i zbog toga je trebalo da plaća visoke penale EU. Međutim, procenjeno je da je jeftinije kupiti takozvane ekološke kredite od kompanija koje nemaju problem s emisijom CO2. Kako piše Revija HAK, kompanija Tesla ih je imala napretek jer proizvodi samo električne automobile i ima nultu emisiju CO2.
Od 2019. do danas Fiat Chrysler je Tesli uplatio ogromnih dve milijarde evra i time osigurao profit američkoj kompaniji. Bez toga, situacija ne bi bila ružičasta, odnosno Teslin automobilski biznis ne bi stvarao profit. Sada će predstavnici Stellantisa napokon rakinuti skupu vezu s Teslom. U izveštaju Evropskoj uniji objašnjen je taj potez. Naime, dovoljno je električnih Peugeota, Citroena, Fiata i Opela s kojima u Evropi mogu da ruše prosek ispod 95 g/km CO2, a Teslu čekaju poslovni problemi… Zamislite da vam neko za dve godine isporuči dve milijarde evra i zatim zatvori slavinu?!
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs