
Prognoza za celu godinu podignuta na ~10% prilagođene operativne marže(2)
• Preliminarni(1) neto
prihodi od 75,3 milijarde evra, povećanje od 46%
• Preliminarni(1) prilagođeni
operativni prihod(2) („AOI“) od 8,6 milijardi evra, sa maržom od 11,4%;
rekordna marža u Severnoj Americi od 16,1%
• Snažan početak izvršavanja
sinergija, sa ~1,3 milijarde evra neto gotovinskih sinergija u prvoj polovini
2021.
• Preliminarni(1)
industrijski slobodni novčani odlivi(3) od 1,2 milijardi evra, odražavajući
negativne uticaje obrtnog kapitala zbog neispunjenjih narudžbina
poluprovodnika, poništavajući pozitivne neto sinergije
• Snažna industrijska
dostupna likvidnost od 51,4 milijarde evra
„Želim da srdačno zahvalim svim zaposlenima grupe Stellantis za njihovu izuzetnu fokusiranost na poslovnu izvrsnost i izvršavanje sinergija, što je pomoglo kompaniji da ostvari veoma snažne polugodišnje finansijske rezultate. Uz isporuku ovih snažnih poslovnih rezultata, kompanija je takođe ostvarila značajan napredak u strateškim pitanjima vezanim za ubrzavanje elektrifikacije i po pitanju softvera, koji predstavljaju glavne stubove naše strategije“.
Karlos Tavarez, generalni direktor
Strategija električnih vozila: Punom brzinom napred uz predstavljanje 11 električnih (BEV) i 10 hibridnih (PHEV) vozila tokom naredna 24 meseca; potpuno elektrifikovana gama lakih komercijalnih vozila u Evropi, uz kombije srednje klase sa gorivnim ćelijama na hidrogen, do kraja 2021. godine; treća „gigafabrika“ najavljena za Termoli (Italija); transformacija fabrike u Elsmir Portu (Ujedinjeno Kraljevstvo) u prvu fabriku kompanije koja proizvodi isključivo BEV vozila krajem 2022.
Najavljena inovativna partnerstva: Sa kompanijom Archer radi proizvodnje vozila sa vertikalnim pokretanjem i sa Engie EPS radi razvijanja mreža brzih punjača.
Severna Amerika: Rekordna profitabilnost, sa rekordnim polugodišnjim rezultatima prodaje brenda Ram na svetskom i američkom tržištu. Jeep Wrangler 4xe je bio najprodavanije PHEV vozilo u SAD u 2. kvartalu 2021. godine, nakon njegove premijere u martu 2021. Jeep širi svoju pokrivenost tržišta uz nadolazeće premijum modele Grand Wagoneer i Wagoneer.
Širi region Evrope: Samostalno pridržavanje propisa o emisijama, udeo na EU30 tržištu povećan na 23,1% u 1. polovini godine, uz vodeću poziciju u segmentu lakih komercijalnih vozila sa udelom od 34,4%. Peugeot je drugi na EU30 tržištu sa udelom od 7,1%. Opel Corsa je lider u svom segmentu u Nemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu; Fiat je lider na tržištu u Italiji, sa modelom 500e kao najprodavanijim električnim gradskim automobilom u deset zemalja.
Drugi regioni: lider na tržištu Južne Amerike u 1. polovini godine, uz udeo od 23,6% i modelom Fiat Strada kao najprodavanijim automobilom u Brazilu; udeo na tržištu Bliskog Istoka i Afrike je povećan za 30 baznih poena na 11,9%.
Maserati: Povratak na zelene grane sa prilagođenim operativnim prihodom(1) od 29 miliona evra i povećanim udelom na svim tržištima u prvoj polovini godine.
(1) Spajanje kompanije Peugeot S.A. („PSA“) sa kompanijom Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) završeno 16. januara 2021. („Spajanje“). Dana 17. januara 2021. godine, spojena kompanija je preimenovana u Stellantis N.V. („Stellantis“ ili „Grupa“). PSA je određen kao sticalac u računovodstvene svrhe, stoga, istorijski finansijski izveštaji grupe Stellantis predstavljaju kontinuirano poslovanje kompanije PSA, koji takođe predstavljaju gubitak kontrole i klasifikaciju kompanije Faurecia S.E. (Faurecia) kao obustavljene operacije od 1. januara, 2021. godine, uz ponovno izveštavanje uporednih perioda. Datum akvizicije u okviru poslovnog udruživanja je 17. januar 2021. godine, stoga, rezultati kompanije FCA za period od 1. do 16. januara 2021. godine su izuzeti iz polugodišnjih rezultata za 2021. godinu, osim ukoliko nije drugačije naznačeno. Preliminarni polugodišnji rezultati za 2021. su dati kao da se spajanje dogodilo 1. januara 2020, i uključuju rezultate kompanije FCA za period od 1. do 16. januara 2021. Prva polovina 2020. godine predstavlja rezultate kontinuiranog poslovanja samo kompanije PSA i nisu direktno uporedivi sa prethodno izveštenim rezultatima kompanije PSA, i odražavaju računovodstvene politike i klasifikacije izveštavanja Grupe. Preliminarni polugodišnji rezultati 2020. godine su predstavljeni kao da se Spajanje dogodilo 1. januara, 2020. Fer vrednosti dodeljene stečenim sredstvima i preuzetim obavezama su preliminarne, i biće finalizovane tokom jednogodišnjeg mernog perioda od datuma akvizicije, u skladu sa MSFI 3.
(2) Prilagođeni operativni prihod/(gubitak) isključuje iz neto dobiti/(gubitka) iz kontinuiranog poslovanja prilagođavanja koja uključuju restruktuiranje, obezvređenja, otpis imovine, prodaju ulaganja i neuobičajen operativni prihod/(izdatak) koji se smatraju retkim ili pojedinačnim događajima i retke su prirode, jer se uključivanje takvih stavki ne smatra indikativnim za tekuće poslovne rezultate Grupe i isključuje takođe neto finansijske izdatke/(prihod), poreski izdatak/(olakšica) i udeo profita predmeta ulaganja metodom udela. Neobičan operativni prihod/(izdatak) su uticaji strateških odluka kao i događaja koji se smatraju retkim ili pojedinačnim događajima i retke su prirode, jer se uključivanje takvih stavki ne smatra indikativnim za tekuće poslovne rezultate Grupe. Neobičan operativni prihod/(izdatak) uključuje, bez ograničavanja na: uticaje od strateških odluka za racionalizaciju temeljnih poslovnih operacija grupe Stellantis; troškovi vezani za postrojenja koji proističu iz planova kompanije Stellantis da se usaglase proizvodni kapacitet i struktura troškova sa potražnjom, i; troškove spajanja i integracije direktno povezanih sa značajnim akvizicijama i spajanjima. Za šest meseci koji se završavaju 30. juna 2021. godine, preliminarni prilagođeni operativni prihod uključuje prilagođeni operativni prihod kompanije FCA za period od 1. do 16. januara 2021. Za period koji se završava 30. juna 2020. godine, preliminarni prilagođeni prihod uključuje prilagođeni operativni prihod kompanije FCA za period od 1. do 30. juna 2020.
(3) Industrijski slobodni novčani tokovi se računaju kao novčani tokovi iz poslovnih aktivnosti minus: novčani tokovi iz poslovnih aktivnosti od obustavljenih operacija; novčani tokovi od poslovnih aktivnosti u vezi finansijskih usluga, neto eliminacija; ulaganja u nekretnine, postrojenja i opremu i nematerijalnu imovinu za industrijske aktivnosti; uplate kapitala u zajedničke poduhvate i manje akvizicije konsolidovanih podružnica i ulaganja metodom udela; prilagođenih za: neto međukompanijska plaćanja između poslovanja koja se nastavljaju i koja se ne nastavljaju; prihodi od prodaje imovine i doprinosi definisanim penzionim planovima, neto poreza. Za šest meseci koji su se završili 30. juna 2021. godine, preliminarni industrijski slobodni novčani tokovi uključuju industrijske slobodne novčane tokove kompanije FCA za period od 1. do 16. januara 2021. Na vremenski raspored industrijskih slobodnih novčanih tokova može uticati vremenski raspored naplate potraživanja i plaćanja obaveza, kao i promene drugih komponentni obrtnih sredstava, koje mogu varirati od perioda do perioda, zbog, između ostalog, inicijativa upravljanja novcem i drugih faktora, od koji neki mogu biti van kontrole Grupe.
PR saopštenje