
Postoje različite metode koje se mogu koristiti za sprečavanje preteranog zagrevanja unutrašnjosti automobila od sunčeve svetlosti. Nemački autoklub ADAC je sada praktično testirao sedam identičnih Dacia Duster. Osim referentnog vozila bez dodatne opreme, pripremljeno je nekoliko automobila s opremom za zaštitu od sunca te je paralelno dodato vozilo sa zatamnjenim staklima te jedno s belom i jedno s crnom bojom karoserije. Nakon više od četiri sata na žarkom suncu izmerene su temperature enterijera.
Kako prenosi Revija HAK, u vozilu bez dodatne opreme, odnosno zatamnjenja, bilo je 53 stepeni na vozačevom mestu. Deset stepeni manje i zato najhladnije je bilo u vozilu prekrivenom ceradom. S 45 stepeni vozilo s spoljašnjom zaštitnom folijom je takođe bilo znatno hladnije. Reflektujući štitnik za sunce iznutra (49 stepeni) i bela tkanina na nadzornoj ploči (50 stepeni) su bili manje efikasni. Zatamnjenje zadnjih stakala je takođe rezultiralo smanjenjem od samo dva stepena. Međutim, ovde je izmereno samo 48 stepeni na zadnjim sedištima, umesto 57 stepeni koliko je bilo u vozilu bez dodatne opreme.
ADAC preporučuje upotrebu zaštite od sunca jer to može pomoći u smanjenju unutrašnje temperature površina. Tokom ispitivanja, upravljači i nadzorne ploče su dostigli temperature i do 70 stepeni.
Kada su upoređivali vozila s crnom ili belom spoljašnjom bojom, bile su jasne temperaturne razlike na površini – od 65 stepeni kod tamnog i 44 stepeni kod svetlog vozila, dok se unutra crni Duster zagrejao za bar 5 stepeni više od automobila ofarbanog u belo.
Izvor: Revijahak.hr