
Više od petine svih električnih vozila uvezenih u Rusiju u periodu od januara do maja je prodato u Habarovsku i drugim područjima istočne Rusije mada u tom regionu živi samo 4% nacionalnog stanovništva piše Bloomberg.
Ruski daleki istok nije posebno bogat, niti je bastion ekološke svesti. Sklonost prema električnim automobilima proizlazi iz jedinstvene ekonomije regiona koji je izolovan velikom udaljenošću od zapada zemlje. Gorivo je skupo, a struja jeftina – zbog toga se električni automobili isplate, ali postoji još jedan važan razlog, piše Revija HAK.
Budući da su azijski divovi bukvalno u komšiluku, meštani imaju neograničeni pristup polovnim električnim automobilima po niskim cenama uvezenim iz Japana ili Kine. Modeli prve generacije Nissan Leafa (od 2011. do 2013.) obično koštaju od 400.000-600.000 rubalja (4.630-6.950 evra).
Ruski daleki istok takođe uživa u jeftinoj električnoj energiji koja se subvencioniše za podsticanje privrednog razvoja u regionu. U isto vreme, zbog nedovoljnih kapaciteta rafinerija, cene goriva obično su veće od ruskog proseka. Na razlici cene goriva i struje te potrošnji automobila, odnosno održavanju starijih vozila, može se uštedeti oko 2.660 evra godišnje s električnim automobilom.
Izvor:
Revijahak.hr / Bloomberg
Foto: arhiva Autoblog.rs