
Jaguar Classic proizvodi ograničenu seriju novih ručno napravljenih primeraka kultnog Jaguara C-Typa za proslavu svoje 70. godišnjice.
Jaguar Classic oživljava strogo ograničenu seriju novih C-Type primeraka, u slavu baštine ovog legendarnog modela i njegovih uspeha u moto sportu, 70 godina nakon što je prvi put jurio do pobede na 24 sata Le Mana. Novu seriju vozila su javno predstavitli na prestižnom Concours of Elegance u palati Hampton Court.

Nastavak C-Typea biće ručno napravljeni u Jaguar Classic Works u Coventryju, prema specifikacijama C-Typea ‘dela’ iz 1953. koji su dominirali 24 sata Le Mana te godine, postigavši drugu pobedu u Le Manu i nastavljajući trku uspeha motosporta za kompaniju.

Tim u Jaguar Classic-u je pomno istražio istoriju C-Typea u skladu s strogim specifikacijama.
C-Type je jedan od najpoznatijih automobila u slavnoj Jaguarovoj istoriji trka, a vozili su ga neki od najcenjenijih vozača u isporiji. Nastavak C-Typea održava ikonični i napredni dizajn Malcolma Sayersa živim zahvaljujući prvoj primeni 3D CAD crteža Jaguara Classic, spojenom dizajnu i baštini moto sporta s najnovijim inženjerskim alatima – naglasio je Dan Pink, glavni čovek u Jaguar Classicu.
Vizija Malcolma Sayera, legendarnog dizajnera Jaguar automobila, aerodinamičara, inženjerskog čuda i umetnika, prvobitno se trkala od 1951. godine i donela pobedu u Le Manu prvi put. Njegov pionirski dinamičan oblik je pomogao pobedničkim vozačima Petera Walkera i Petera Whiteheada da postignu rekordnu prosečnu brzinu od 150.46 km/h.
Međutim, C-Type se posebno ističe prvom upotrebom disk kočnica od 1952. Razvijene s Dunlopom, u kombinaciji s nadogradnjom motora i oslanjanja, doprinele su tome da C-Type primerci dominiraju 24 sata Le Mana 1953., s prvim i drugim mestom i rekordno neverovatna prosečna brzina od 170.3 km/h.
Originalni C-Type je bio poznat po fluidnom i aerodinamičnom obliku, koji je dizajnirao Malcolm Sayer, koji je William Lyons regrutovao 1950. Prvobitno nazvan XK120C i koristeći to kultno vozilo kao bazu, C-Type će postati jedan od najvažnijih automobila u istroriji Jaguara.
C-Type je koristio XK120 motor, menjač i oslanjanje, dok je Malcolm Sayer usavršio aerodinamičnu karoseriju koristeći svoje iskustvo u inženjerstvu. Koristeći komplikovane matematičke formule, Sayer je primenio svoju jedinstvenu sposobnost umetničke veštine i aerodinamičke stručnosti za proizvodnju C-Typea.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Jaguar Classic