home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Škoda Enyaq iV

Italija je nedavno zatražila izuzetak svojih superautomobila od zakona Evropske Unije o zabrani proizvodnje automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, a sada je i Češka izrazila nezadovoljstvo.

Naime, dok mnoge zemlje širom sveta najavljuju svoje planove o prestanku prodaje automobila s SUS motorima do 2030. i 2035. godine, češki premijer Andrej Babiš rekao je da se protivi tom planu.

‘Nećemo se složiti sa zabranom prodaje automobila na fosilna goriva. Nije moguće. Ovde ne možemo diktirati šta su zeleni fanatici osmislili u Evropskom parlamentu‘, rekao je ‘bez dlake na jeziku‘ Babiš za lokalnu novinsku kuću, a prenosi Jutarnji.hr.

Češka bi trebalo da preuzme rotirajuće predsedavanje Evropskom Unijom u drugoj polovini sledeće godine, a Babiš navodi da će se predložena tema zabrane SUS motora staviti na prioritetnu listu. Uz to, češki premijer je dodao da će Češka podržati uvođenje infrastrukture za električna vozila, iako neće subvencionisati njihovu proizvodnju.

Češka jeste mala država s nešto više od 10 miliona stanovnika, međutim njen BDP je 16-ti među državama u Evropi, pri čemu je jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila po stanovniku. Zapravo, automobilska industrija čini gotovo trećinu češke privrede, pri čemu Škoda, Toyota i Hyundai proizvode svoje automobile u zemlji.

‘Evropki zeleni dogovor‘ zahteva da se prosečne emisije novih vozila spuste za 55 posto do 2030. godine, a zatim one moraju da padnu za 100 posto do 2035. godine. To znači da će svi novi automobili registrovani od tada biti s nula emisija, odnosno električni.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 271



Komentari