home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ograničenje brzine

U Nemačkoj se ne stišava rasprava o uvođenju ograničenja brzine od 130 km/h na deonicama autoputeva na kojima trenutno nema ogrničenja. Međutim, za mnoge vozače ograničenje brzine od 130 km/h ne bi trebalo da bude velika promena: prema studiji Instituta za nemačku privredu (IW) u Kelnu, većina vozača ionako vozi sporije na autoputu.

Kako piše Revija HAK, stručnjaci su za anketu procenjivali podatke u stvarnom vremenu s deonica autoputa bez ograničenja brzine. Podaci dolaze iz automatizovanih stanica za brojanje saobraćaja autoputeva u regiji Severnoj Rajni-Vestfaliji, od perioda sredine maja do kraja avgusta. U analizu je uključeno ukupno 1,2 milijarde automobila.

Čak i bez ograničenja brzine, 77 posto automobila na autoputevima je vozilo sporije od 130 km/h. Dvanaest posto je vozilo brzinom od 130 do 140 km/h, dok se devet posto vozača orijentisalo na brzinu između 140 i 160 km/h. Prema studiji, manje od dva posto vozača je putovalo brzinom većom od 160 km/h.

Autori sami vide rezultate analize kao dokaz da bi opšte ograničenje brzine imalo mali uticaj na emisije CO2 u saobraćaju i broj ozbiljnih nesreća – jer su mnogi vozači ionako obično ostali ispod ograničenja. Nasuprot tome, verovatno bi otpor stanovništva prema ograničenju brzine mogao da bude manji nego što se ranije pretpostavljalo – jer promena za mnoge ne bi bila tako velika.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Picture alliance / dpa



čitanja : 617



Komentari